Вас вітає група "Сонечко"

Вихователі:         Павлішена Дарія Олександрівна

Рубан Валентина Володимирівна

Помічник вихователя: Ткачук Оксана Леонідівна

 

 

                  Девіз групи:

 

 Група "Сонечко" у нас

Ну, звичайно, вищий клас,

Ми розумні та кмітливі

Дружні, вправні та сміливі

Любим разом ми погратись

Дуже любим розважатись,

Любим ми пісні співати

Танцювати, мальвати,

Розом ми усі сім'я - вихователь, ти і я.

25.05.

"Розвиток мовлення"

- веселий мультик для вивчення антонімів

https://mamabook.com.ua/mova-dlya-ditey-multuk-antonimu/

- скоромовки для дошкільнят

https://vseosvita.ua/library/zbirnik-skoromovok-dla-ditej-doskilnogo-viku-90598.html

- дидактична гра "Поясніть чому"(причинно-наслідкові зв"язки)

https://vseosvita.ua/library/didakticna-gra-poasnit-comu-141465.html

 

26.05.

"Розвиток логіки"

- заняття "Математика від Зайчика" https://www.youtube.com/watch?v=XmtS3mrckF4

- мультфільм "Фігурки-нечемнюльки" https://www.youtube.com/watch?v=sJtD2w2cWSE

- вправи для розвитку мозку https://www.youtube.com/watch?v=HYX9YFMWf_E

- математична гра "Ненаситний крокодильчик" https://www.youtube.com/watch?v=85GH3x3phf0

Консультація для батьків: "5 дитячих ігор для розвитку математичних здібностей"

https://www.moirebenok.ua/toddler/razvitie-toddler/top-5-igr-dlya-razvitiya-matematicheskih-sposobnostey/

 

27.05.

"Дослідницька діяльність"

- дослід "Як з брудної води зробити чисту?" https://www.youtube.com/watch?v=To7UgTMnVC0

- "Магічні досліди з водою" https://www.youtube.com/watch?v=jl_tkjDlRB0

- досліди з повітряною кулькою https://www.youtube.com/watch?v=uLBGg7Y1avo

- досліди зі світлом https://www.youtube.com/watch?v=oiynYdjHPxM

Поради батькам "Ігри з дітьми під час прогулянки"

https://vseosvita.ua/library/poradi-batkam-igri-z-ditmi-pid-cas-progulanki-259862.html

 

28.05.

"ОБЖД"

- "Маша про правила безпеки життєдіяльності" https://www.youtube.com/watch?v=6Wr4ZjFkEz4

- "Правила безпеки на кухні дітям" https://www.youtube.com/watch?v=6Wr4ZjFkEz4

- дорожня безпека, допитливим малятам про дорожні знаки

https://www.youtube.com/watch?v=1TTXnpz_Ewg

 

29.05.

"ОБЖД"

- мультфільм "Сірники - не іграшка, вогонь - не забава"    https://www.youtube.com/watch?v=ABYGUfKE1II

- "Пожежна безпека": малювання + дихальна вправа     https://www.youtube.com/watch?v=SOgvhP3gwNI

Консультація для батьків: "Миття іграшок батькам при covid-19"

https://vseosvita.ua/library/mitta-igrasok-batkam-pri-covid-19-244259.html


21.05.

День вишиванки

- саморобка до Дня вишиванки

https://www.youtube.com/watch?v=YE3btpHBnAk&list=PLyov0RRvQG_XxEPdKq8nBKfDJMxj

BWfzP&index=3

- мультфільм "Знана у всьому світі вишивка - наша" 

https://www.youtube.com/watch?v=-CI75DOT9M8

- презентація "Більше, ніж просто сорочка" 

https://vseosvita.ua/library/prezentacia-do-dna-visivanki-bilseniz-prosto-sorocka-128596.html

22.05.

- заняття "Царство звірів" https://www.youtube.com/watch?v=RC8F5CP6UeY

- аплікація "Портрети із газети" (тварини) https://www.youtube.com/watch?v=xfsn2XWweRs

Поради батькам "Як навчити дитину малювати тваринок, птахів, риб - покрокова інструкція"

https://kolizhanka.com.ua/


Шановні батьки та діти!

Цього тижня вивчаємо тему "Подорож до лісу":

 

18.05.

- екскурсія лісом від Лісовичка https://www.youtube.com/watch?v=tBPIq5tIDtQ

- казка "Куди подівся ліс?"; https://www.youtube.com/watch?v=KIPCwxecJt8

- презентація-заняття "Дошкільнятам про ліс";  https://vseosvita.ua/library/doskilnatam-pro-lis- prezentacia-zanatta-z-oznajomlenna-z-prirodnim-dovkillam-271557.html

 

19.05.

- д/гра "Впізнай за звуком"; (явища природи) https://www.youtube.com/watch?v=dywBgjg4J6I

- відео "Як ростуть рослини"; https://www.youtube.com/watch?v=kR6DqaaDs9U

- "Чому в берези чорні смужки?"; https://mamabook.com.ua/chomu-v-berezu-smujku/

Творча майстерня для батьків: "Розвивальні ігри з картонних туб для дітей";

https://www.youtube.com/watch?v=sCZ9mjGeciY

 

20.05.

- аплікація "Поляна квітів"; https://www.youtube.com/watch?v=-B-21e7N9Cg

- екологічна казка "Маша та Ведмідь"; https://www.youtube.com/watch?v=8QFHBI3KpnY

Поради батькам: "Творимо ніжками та ручками: 35 ідей для батьків";

http://www.samotuzhky.com.ua/57849


День Європи

1. Розповідь про Європу.

Що це за Європа така, і чи далеко вона розташована? Відповідь вас здивує, бо вона... просто тут, де й ви. Адже Україна — одна з країн, що належать до європейської частини світу. Щоб легше орієнтуватися у світі, ще в давнину люди умовно розподілили його на частини і дали їм назви: Америка, Африка, Азія, Європа, Антарктида, Австралія і Океанія. Ми, українці, живемо в Європі. У Європі розташовано близько 50 країн, деякі з них, як-от Росія й Туреччина, не повністю, а лише краєчком, тоді як більша частина їхньої території

лежить в Азії. Країни Європи дружать між собою. Аби допомагати одна одній, вони створили Європейський Союз і спільно вирішують багато питань. Наприклад, щоб легше було торгувати, Німеччина, Франція, Словаччина та інші країни домовилися мати спільні гроші — євро. А ще дозволили усім громадянам Євросоюзу вільно подорожувати через свої кордони. Ці країни не лише розташовані поруч, а й мають спільні цінності.

 

2. Перегляд відеороликів:

- "Мої європейські цінності"; https://www.youtube.com/watch?v=9cRJpj4lkH0

- "Дітям про Євросоюз"; https://www.youtube.com/watch?v=rHQORHX2MJk

- "На що схожі різні країни світу"; https://www.youtube.com/watch?v=IUTMykFBjcU

3. Дидактичні ігри:

"Назви жителя": дорослий називає назву країни, а дитина утворює назву жителя цієї країни (Англія - англієць, Іспанія - іспанець, Франція - француз, ...)

"З якої країни казковий герой?": дитина називає, який казковий герой зображений на картинці, і з допомогою дорослого визначає країну, з якої він походить (ведмедик Паддінгтон, Пеппі Довга Панчоха, Карлсон, Піннокіо та ін.)

- "Турист": дорослий, який грає роль туриста, ставить дитині запитання про Україну.

4. Малювання "Подорож на повітряній кулі"; https://www.youtube.com/watch?v=Kz83ESHbxH4

5. Аплікація "Кольорове місто"; https://www.youtube.com/watch?v=SynAOoPZC4s

 

Батькам для саморозвитку:

- "25 приголомшливих фактів про Європу та європейців, про які багато хто не чув";

http://mapme.club/poradi/1904-25-prigolomshlivix-faktiv-pro-yevropu-ta-yevropejciv-pro-yakix-

bagato-xto-nikoli-ne-chuli.html

- Відеоролик "Країни Європи"; https://www.youtube.com/watch?v=Yv88oPRHDfQ


Шановні батьки та діти!

Цього тижня вивчаємо тему "Культура поведінки":

12.05.

- казка "Урок дружби" https://www.youtube.com/watch?v=_ynx_mZAOEA

- мультфільм "Корисні підказки: який друг справжній"  https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE

- мирилки у віршах українською мовою https://mala.storinka.org/

- Пам'ятка для батьків "50 соціальних навичок, яких потрібно навчити кожну дитину" https://mamabook.com.ua/50-socialnuh-navuchok-dlya-dutunu/

13.05.

- історія доброти від м'ячка-мандрівника https://emiliavirshi.blogspot.com/2020/04/blog-post.html?spref=pi

- аудіоказка "Бо я - людина" https://www.youtube.com/watch?v=VdIlBYUDz8s

- аплікація "Морозиво для друга" https://www.youtube.com/watch?v=mgSu-7M4hiU

14.05.

- дидактична гра "Добринка та Злючка" https://www.youtube.com/watch?v=FiRymoW5Lc4

- оповідання В. Сухомлинського "Добре слово" https://mamabook.com.ua/opovidannia-vasylia-sukhomlynskoho-dobre-slovo/

- аудіоказка "Скажи людині "Доброго дня!"" https://www.youtube.com/watch?v=PlKkzJavv1E

- Порадник для  батьків "Чому важливо навчити дитину дякувати?" https://vseosvita.ua/library/poradnik-dla-batkiv-comu-vazlivo-navciti-ditinu-dakuvati-osvita-dla-stalogo-rozvitku-257918.html

15.05. День сім'ї

- презентація-заняття "День родини в Україні" https://vseosvita.ua/library/doskilnatam-pro-miznarodnij-den-simi-prezentacia-zanatta-z-oznajomlenna-z-sociumom-274408.html

- "Моя сім'я - Божий дар"/Вечірні історії - перегляд відео для дітей https://www.youtube.com/watch?v=noZxceyaL9k

- малювання "Сімейне дерево", аплікація "Портрети рідних" (Соцмережа Viber)

- Творча майстерня: майстер-клас "Віночок для оселі" https://www.youtube.com/watch?v=ySoIj--SZ7Q&t=60s

 

 


 04.05-08.05.2020

Шановні батьки та діти!

Незабаром ми святкуватимемо День матері - одне з головних родинних свят, присвячене найріднішій жінці в житті кожної людини. Цього року воно випадає на 10 травня. Тож пропонуємо вашій увазі такі форми роботи:

Казка про День матері: https://www.youtube.com/watch?v=fI2NI_5VLJA

Казка "Мамине серденько": https://www.youtube.com/watch?v=6YGg_623Was

Читання твору В. Сухомлинського "Найгарніша мама": https://www.youtube.com/watch?v=fJPkCgCzqoA

Листівки для мами своїми руками:

https://www.youtube.com/watch?v=jYJOFj2ODog

https://www.youtube.com/watch?v=8WsQqAN7EHE

8 травня - День пам'яті та примирення

9 травня - День Перемоги

Онлайн-заняття "Ніколи знову": https://www.youtube.com/watch?v=fG75ufCEdBU

Аплікація "Червоні маки": https://www.youtube.com/watch?v=5v8p5K8VEeg


27.04.-30.04.

Шановні батьки та вихованці групи "Сонечко"!

Працюємо над темою "Про здоров'я дбаємо". Пропонуємо добірку завдань:

Розвиток логічного мислення:

https://www.youtube.com/watch?v=jvPPfc69-ug

https://www.youtube.com/watch?v=Nz0tKGkjzvE

Ранкова зарядка та ігри вдома: https://www.youtube.com/watch?v=gZQ2yQcHeZE

Заняття "Вітамінна стежинка": https://www.youtube.com/watch?v=X2HII-UN9M8

Аплікація "Ваза з фруктами": https://www.youtube.com/watch?v=rSTsbXSZ_5o

Мультфільми:

"Навіщо чистити зуби?" https://www.youtube.com/watch?v=W3e70fCFgyM

"Правила особистої гігієни" https://www.youtube.com/watch?v=yOHgXpf_K8A

"Мудрі казки тітоньки Сови" - Про замазуру https://www.youtube.com/watch?v=6Bp_e-UP6mY

Інформаційний відеоролик: 

"Як уберегтися від злих мікробів" https://www.youtube.com/watch?v=hd_kEZEHkdo

Дидактична гра "Користь зі смаком": https://vseosvita.ua/library/didakticna-grakorist-zi-smakom-255787.html

Дослід з перцем або "Навіщо мити руки": https://osvitoria.media/

 

Консультація для батьків " "9 веселих ігор, які дозволять вам виховати емоційно сильних дітей": https://zatyshok.net.ua/4677/


22.04.-24.04.20

Шановні батьки! Пропонуємо вашій увазі тему тижня: "Земля - наш рідний дім"

22 квітня - День Землі! У вас є чудовий привід поговорити з дітками про екологію. Нагадайте їм, що кожному мешканцю нашої планети, зокрема й найменшим її жителям, під силу повсякчас робити свої маленькі внески у спільну справу захисту навколишнього середовища. Наприклад:

·        очистити від сміття прилеглу територію;

·        посадити дерево на власному подвір'ї;

·        полити квіти на підвіконні.

Запропонуйте дитині переглянути інформаційний відеоролик про шкідливість сміття:

https://www.youtube.com/watch?v=5lCe0nuJDmI

 

Мультфільми: 

"Пригоди лісових друзів" - Охорона природи https://www.youtube.com/watch?v=JZL8EqG7YoI

"Таємне життя диких тварин. Асканія - Нова" https://www.youtube.com/watch?v=tADWbphxfrI

 

Твори про природу  В. Сухомлинського - "Соромно перед соловейком", "Відломлена гілка"https://mala.storinka.org/

Пропонуємо вам виготовити разом з дітьми аплікацію до Всесвітнього дня Землі:

https://www.youtube.com/watch?v=l7ahvqjSoFA

 

Майстер-клас "Чарівні окуляри" до Всесвітнього дня Землі:

https://www.youtube.com/watch?v=U1gGR_BWfKM

 

Дидактичні ігри екологічного спрямування:

д/гра "Живе-неживе": https://vseosvita.ua/library/didakticna-gra-zive-nezive-107537.html

д/гра "Посортуй сміття": https://vseosvita.ua/library/didakticnou-grou-ekologicnogo-zmistu-sortuemo-smitta-108640.html

 

Радимо вивчити разом з дітьми правила поведінки у природі:

https://vseosvita.ua/library/pravila-povedinki-v-lisi-112967.html

 

Поради для батьків щодо екологічного виховання дітей:


21.04.2020

  РЕКОМЕНДАЦІЇ  ДЛЯ  БАТЬКІВ  ЩОДО  ПРОФІЛАКТИКИ       КОМП`ЮТЕРНОЇ     ЗАЛЕЖНОСТІ  У  ДИТИНИ.

1.    Дотримуйтесь чіткого режиму. Тривалість «спілкування» з комп’ютером для дошкільника -  30 хвилин на день. На сльози, капризування дитини реагуйте спокійно і терпляче, пояснюйте необхідність чергування розваг за комп’ютером з іншими, важливішими справами.

2.    Заохочуйте та хваліть дитину. Саме похвала – один із «чарівних ключів», що відкривають двері у внутрішній світ дитини. У комп’ютерних іграх закладено безліч заохочень, яких діти не отримують від батьків. Комп`ютер не втомлюється відзначати здібності, розум, спритність, надзвичайність дитини. Він позитивно реагує навіть на програш і помилки, у той час як дорослі нервують і картають дитину за її невдачі.

3.    Будьте зразком для наслідування. Не порушуйте правил, які встановлюєте для дитини. Вони мають бути однаковими для всіх членів родини. Проаналізуйте, чи не залежні ви самі від комп’ютера. Подолайте цю свою звичку – і вона ніколи не виникне у вашої дитини.

4.    Контролюйте зайнятість дитини. Залучайте її до занять у гуртках та секціях та виконання домашніх обов’язків. Зробіть традицією сімейне читання, грайте з дитиною у настільні ігри, пригадайте ігри зі свого дитинства та зацікавте ними дитину.

5.    Контролюйте роботу дитини за комп’ютером. Важливо чітко контролювати, в які комп’ютерні ігри грає дитина, і відстежувати будь-які відхилення в її поведінці після того, як гру закінчено. Так, якщо, погравши, дитина стала дратівливою, збудженою, погано засинає – це вказує на те, що або було перевищено час гри, або гра не підходить дитині. Віддайте перевагу розвиваючим іграм та сайтам.

ЗАВДАННЯ : Пограйте з дитиною у гру «ЧЕТВЕРТИЙ ЗАЙВИЙ».

Знайдіть зайвий предмет у кожному ряду


17.04.2020

Прочитайте дитині вірш  А.Камінчук 

    «ПИСАНКА».

 Українська писанка,

 Як дитяча пісенька.

 Як бабусина казка,

 Як матусина ласка.

 Сяду собі скраєчку,

 Розмалюю яєчко.

 Хрестик, зоря, віконце.

 І стане вона, мов сонце.

 

 Пограйте з дитиною  у гру «ЗНАЙДИ ПАРУ».


16.04

Великодня творчість

Мультфільм "Великдень з Марійкою" https://www.youtube.com/watch?v=0-lHFBk8EzA

Мультфільм "Загублена писанка" https://www.youtube.com/watch?v=gGmU5YK9Y-U&list=PLfaFxoLtKe-v2s8KQKMDu0lo7FRCyd8E4

3D поробка на Великдень своїми руками  https://www.youtube.com/watch?v=q-EmcnemUfE

3D листівка своїми руками   https://www.youtube.com/watch?v=AieRpJqLijY

Підставки для писанок своїми руками https://www.youtube.com/watch?v=xf7gop5_MNw

Обривна аплікація "Великоднє яйце" https://www.youtube.com/watch?v=Ce2RJv6Goeo

"Писанка": малювання пластиліном https://www.youtube.com/watch?v=QYji5kWl6n8


15.04

Шановні батьки! Як організувати Великодень для дітей, чим зайняти їх вдома так, щоб усім було радісно, весело і свято залишилось в пам'яті надовго? Ми пропонуємо вам сценарій великоднього квесту, добірку творчих ідей та незабутніх розваг.

Великодній квест для дітей

Для проведення квесту вам знадобиться:

1. Іграшка-курочка  (зроблена своїми руками або зображення, вирізане з картону), корзинка з крашанками;

2. Картонне яйце з привітанням;

3. Контейнер від кіндер-сюрпризу з підказкою, завернуте у фольгу;

4. На аркуші паперу А4 малюємо декілька яєць висотою приблизно 5-10 см (на одному малюємо підказку - пральна машина, а на інших - курчатко, черепашку, крокодила). Свічкою наносимо на зображення товстий шар воску, а потім покриваємо гуашшю);

5. Монетка, щоб стерти шар гуаші;

6. Видуте куряче яйце з підказкою всередині (можна пофарбоване);

7. Контейнер від кіндер-сюрпризу в панцирі з соди (робимо суміш соди з невеликою кількістю води, можна додати ароматизатор та барвник, обмащуємо цією сумішшю контейнер і даємо підсохнути);

8. Оцет або вода з лимонною кислотою, піпетка;

9. Повітряні кульки (4 шт.), в кожній з яких написані слова: СТАКАН, ТАРІЛКА, ЧАШКА, ПАСОЧКА.

10. Картонна писанка з рослинним орнаментом, розрізана на частинки-пазли;

11. Контейнер від кіндера з підказкою, обмащений масою для ліплення Play-doh, пластиліном або солоним тістом;

12. Зображення холодильника, вікна, пральної машини, повітряної кульки (роздруковані на принтері або намальовані від руки).

13. Подарунок для дитини (шоколадний великодній зайчик, "Кіндер-сюрприз" або за вибором батьків).

ХІД КВЕСТУ

1. Напередодні квесту ввечері показуємо дитині гніздечко з крашанками, на якому сидить курочка і розповідаємо про наближення свята Великдень, традиції його святкування, а також повідомляємо про те, що дитину чекає подарунок на свято.

2. Наступного дня підводимо дитину до гніздечка, і бачимо, що крашанки зникли, а на їх місці знаходимо записку: 

"Я забрала ваші крашанки, а також подарунок. Тепер свято буде у мене, а не у вас. Якщо хочете їх знайти, то слідуйте за підказками, які я вам залишила."

  Лисичка-сестричка

3. Першу підказку (контейнер від кіндера в фользі) - зображення холодильника - знаходимо біля пасхального деревця, яке знаходиться поряд з гніздечком курочки(це може бути також  ваза з вербовими гілочками, прикрашеними до Великодня). Але для того, щоб деревце віддало підказку, дитина має розповісти віршик про Великдень

4. В холодильнику знаходимо другу підказку (видуте куряче яйце). Дитина розбиває яйце і знаходить зображення вікна.

5. На підвіконні знаходимо  картонні яйця: дитина монеткою стирає фарбу, поки не знайде підказку (пральна машина).

6. В пральній машині знаходимо яйце в панцирі з соди: даємо дитині чашечку з оцтом або воду з лимонною кислотою, і спостерігаємо, як відбувається реакція. Яйце звільняється від соди і всередині  контейнера дитина знаходить зображення повітряної кульки.

7. Дитина знаходить кульки, пробиваємо їх, дістаємо папірці, на яких написані слова. Дорослий  зачитує їх, а дитина має визначити зайве слово і пояснити свій вибір: СТАКАН, ТАРІЛКА, ЧАШКА, ПАСОЧКА (зайве слово ПАСОЧКА, отже, наступна підказка знаходиться на столі біля пасочки).

8. Біля пасочки знаходяться розрізні картинки-пазли, склавши які, дитина отримає писанку з рослинним орнаментом. Отже, наступну підказку слід шукати на рослині, яка є в домі (вазон).

9. На вазоні знаходимо останню підказку - контейнер від кіндера, обмащений масою для ліплення Play-doh - всередині, якого загадка:

Попало наше тісто

У гаряче місце.

Попало - не пропало,

Смачною булочкою стало. (Духовка.)

10. В духовці дитина знаходить корзинку з крашанками, подарунок і вітальну листівку.

 

11. По закінченні квесту  влаштовуємо святкове чаювання. 


 14.04.2020

ТЕМА «ВЕЛИКОДНЯ ПИСАНКА»

Шановні батьки, розкажіть дитині, що Великдень – це свято, яке здавна символізувало перемогу добра  над силами темряви і зла. Воно нагадує нам про любов і милосердя, дає надію на краще. Багато людей на це свято йдуть до церкви, несуть святить паску, яйця. Коли яйця фарбують в один колір (червоний, синій, жовтий) – це крашанки. А коли розписують різними візерунками – це писанки.

Перегляньте разом з дитиною повчальний мультфільм «Стародавні орнаменти та символи писанок».

 

https://www.youtube.com/watch?v=MRg0z063aZM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2OCLAkfDeonmTh9OZZJrZc2fmRxHZYAq9Vz1smuEjurPlPqC0vJH_5mnk

 

Зробіть разом з дитиною аплікацію «ВЕЛИКОДНЯ ПИСАНКА» з гудзиків.

Вам знадобиться: картон,простий олівець, клей, ґудзики різні за кольором та розміром.

За шаблоном або самостійно намалюйте олівцем на картоні форму майбутньої писанки (овал).  Далі кожен ґудзик змастіть клеєм та приклейте на картон.

 

 


 13.04.

Ігри з картками – прекрасний спосіб розвинути у дитини уяву, увагу, пам’ять та мислення. Існує велика кількість карток на різну тематику. Пропонуємо Вам перелік основних ігор, в яких їх можна задіяти.

Гра №1

Візьміть картку із зображенням, наприклад, машини. Покладіть її перед малюком. Вимовте слово «машина» і визначте, на який звук це слово починається. Тепер запропонуйте дитині знайти ще картинки, які починаються на такий же звук. Викладаємо картинки – м’ячик, молоток, ведмідь, маляр в ряд. Вийшов потяг. Він відправляється в подорож. Яке місто починається на «м»? Миколаїв. Їдемо в Миколаїв.

Гра №2

Назвіть дитині 3-4 слова, наприклад: кішка, ваза, огірок, вантажівка. Запропонуйте малюкові відшукати потрібні слова і покласти в тій послідовності, в якій ви їх називали.

Гра №3

Покладіть перед дитиною чотири картки. Потрібно знайти зайвий предмет. Групуємо картинки за кольором, розміром, величиною тощо.

Гра №4

Знаходимо логічні зв’язки між предметами. Наприклад, покладіть картинку із зображенням банана. Яку картку потрібно покласти наступною? Це може бути мавпа, так як вона любить їсти банани. Може бути пальма, так як банани ростуть на пальмі. Ви поклали мавпу. Дайте можливість дитині подумати. Наступна може бути кішка. Чому кішка? Тому що і у кішки і у мавпи є довгий хвіст. І так далі.

Гра №5

Знайди все, що має круглу форму (квадратну, трикутну). Можна першу картинку покласти із зображенням геометричної фігури і скласти потяг із картинок які мають таку форму. Наприклад, після кола кладемо кавун, м’яч, блюдце.

Гра №6

Підбираємо предмети відносно групової приналежності: до стільця підбираємо картинки з меблями, до кухаря – картинки з професіями, до флейти – музичні інструменти.

Гра №7

Підбираємо картинки, зображення яких мають однакові властивості – гумові, залізні, скляні, холодні, м’які, живі, літають, повзають, такі що можна зустріти в лісі і т.д.

Гра №8

Підбираємо схожі картинки: шайба і ключка – ними грають у хокей, парасольку і гумові чоботи – їх одягають, коли йде дощ.

Гра №9

Підбираємо картинки, які римуються між собою. Наприклад, сонце – віконце.

Гра №10

Складаємо потяг за принципом відомої гри «Міста» – на яку букву закінчується слово, на таку і шукаємо наступне зображення. Наприклад: булка – акваріум – монета – абрикос – сонце.

Гра №11

Знайди спільне. Вибираємо навмання дві картки і намагаємося знайти у них щось спільне. Запропонуйте дитині сказати, що спільного, наприклад, у слона і фіалки.

Гра №12

Розподіляємо картинки на дві купки – живий та неживий предмет.

Гра №13

Граємо в загадки. Запропонуйте дитині взяти одну картку. Ви повинні відгадати, що на ній зображено. А дитина описує картинку, не називаючи її. Наприклад: це тварина, воно маленьке, сіре, любить їсти сир, боїться кішок. Поміняйтеся місцями, тепер ви загадуєте, а малюк відгадує.

Гра №14

Граємо в магазин. Розкладіть на вітрині магазину різні продукти або предмети. Нехай дитина буде покупцем, а ви продавцем. Малюк приходить в магазин, хоче щось купити, але забув, як називається потрібний йому товар. Тому ви повинні задавати безліч навідних запитань: воно їстівне чи ні, де росте, якого кольору, якого смаку, що з ним можна робити і т.д.

Гра №15

Складаємо цікаву історію. Переверніть всі картинки, щоб їх не було видно. По черзі витягуєте картку і починаєте придумувати історію. Наприклад, перша картка із зображенням кішки. Жила-була маленька сіренька кішечка. Вона була грайлива і дуже любила катати лапками клубочок. Витягуємо наступну картинку – черепаха. Одного разу в гості до неї прийшла її сусідка черепаха. Така гра розвиває фантазію малюка, вчить логічно мислити, збагачує словниковий запас.


10.04 

ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ

Шановні батьки, рухливі ігри допомагають дитині витрачати енергію і бути активною на карантині. Пропонуємо Вам декілька варіантів таких ігор.

ГРА У ХОВАНКИ

Проста дитяча гра, яка розвиває креативність. Але пам’ятайте, що хованки мають бути безпечними. Тож завчасно домовтесь про місця, в які не можна залазити: хиткі шафи, простір біля газової плити тощо. І трохи піддавайтесь, бо заховатись у міській квартирі – завдання не з легких.

«ХОЛОДНО – ГАРЯЧЕ»

Заховайте дрібний предмет або солодощі та запропонуйте дитині знайти цей скарб. Під час пошуків вигукуйте «Холодно!», якщо дитина віддаляється від тайника, або «Гаряче!», якщо наближається до нього. Залучайте до гри й інших членів родини. Нехай дитина стане капітаном команди з пошуків скарбів.

БУДІВНИЦТВО ХАЛАБУДИ

Побудуйте цілий комплекс халабуд зі стільців та ковдр. Або облаштуйте будиночок, в якому дитина зможе проводити свій час. Ввечері вимкніть основне світло, залиште настільну лампу. У такій атмосфері затишно читати казки, грати в ігри чи просто спілкуватися.

ІГРИ З ПОВІТРЯНИМИ КУЛЬКАМИ

Ними можна бавитися так само, як і з м’ячами, передаючи один одному. Але плюс у тому, що кульки дуже легкі та майже не шумлять. З ними можна пограти у «Їстівне-неїстівне». Ведучий швидко називає певну річ чи продукт, кидаючи кульку одному з учасників. Останній має її спіймати, якщо назване їстівне, й відбити, якщо – неїстівне. Також можна замінити повітряну кульку тенісним м’ячем або невеликою м`якою іграшкою.

ЗАВДАННЯ:

Дидактична гра «Частини доби».

 

Розгляньте картинки та назвіть частини доби. Що ми робимо зранку, вдень, ввечері та вночі?


09.04

Сіль та акварель - творчий експеримент

Малювання аквареллю по солі схоже на чарівний експеримент. Він сподобається як малюкам, так і вже старшим дітям. Нова техніка підійде якнайкраще непосидючим дітям, адже процес творення картини швидкий і захопливий. Варто лише раз побачити, як змішуються кольори на солі, і неодмінно захочеться намалювати ще один шедевр. В цій техніці сам процес важливіший за результат. Далі ми пояснимо поетапно, як оволодіти мистецтвом чарівного малювання.

Матеріали:

- цупкий папір;

- олівець;

- сіль;

- клей;

- акварельні фарби.

 

Хід роботи:

1. Візьміть міцний папір формату А4 і намалюйте візерунок. Головне для цієї техніки, щоб лінії перетиналися. Тоді ефект від змішування фарб буде найкращим.

2. Малюємо павутиння з павучком або інший малюнок. По контуру наносимо клей, причому швидко, щоб не засихав. Тепер висипаємо на малюнок дрібну сіль, даємо трохи часу на приклеювання і прибираємо зайве. В результаті отримуємо об’ємне зображення.

3. Далі беремо акварельні фарби і набираємо на пензлик побільше води. Чим вологіший пензлик, тим краще фарба розтікатиметься по малюнку. Починаємо забарвлювати павутину, використовуючи контрастні кольори. Якщо фарби розповзаються повільно, треба просто крапнути на сіль водою.

 

Ось і все — після висихання наша яскрава, акварельно-соляна картина готова!


08.04

 1. Поспостерігайте з дитиною за деревами, які ростуть за вашим вікном. Чи є серед них квітучі дерева? Поясніть, що пізніше на місці квітів з'являться плоди. Перевірте прикмету: "Якщо біля квітучих дерев багато бджіл - буде гарна погода".

2. Прочитайте вірш Н. Куфко:

Недарма цей місяць - квітень, -

Вся уквітчана земля.

Вкрились першим первоцвітом

Луки, гори і поля.

Запитайте дитину, чому, на її думку, другий місяць весни назвали квітень.

 

3. Перегляньте разом мультфільм: "Пори року" тітоньки Сови - Квітень.

4. Намалюйте малюнок на тему  "Весняні фантазії" за допомогою об'ємних фарб, які можна приготувати за таким рецептом:

- 3 ст. ложки борошна;

- 3 ст. ложки солі;

- 1ч. ложка розпушувача;

- 9 ст. ложки води.

Розділіть тісто на невеликі порції та додайте кольорові фарби. Гарненько розмішайте. Поставте в мікрохвильову піч на 30 с. Готово! Тепер можна творити.


7.04.2020

1.    Прочитайте дитині вірш А.М`ястківської

           КОТИКИ-ВОРКОТИКИ».

Котики-воркотики в мене на вікні,

Котики-воркотики гості весняні.

Котики-воркотики всілися рядком,

Поїть сонце котиків теплим молочком.

Не глядить на котиків лиш вусатий кіт,

Бо він зна, що котики - це вербовий цвіт!

2.    Запропонуйте дитині зробити «Вербових котиків» з пластиліну.

Необхідний матеріал : пластилін, ватні палочки  (зрізати голівки), картон – як основа під вашу картину.

Як працювати : розділіть пластилін на шматочки і розкачуйте «ковбаски» різної довжини. Далі починаєте «ковбаски» закручувати спіралькою на картоні, створюючи вазу потрібного розміру. Коли вазочка буде готова, з коричневого пластиліну зробіть вербові гілочки і прикрасьте їх «котиками»

  ПОРАДИ БАТЬКАМ

Під час карантину діти мають багато вільного часу, пограйте з ними у такі ігри:

  ВГАДАЙ ПРЕДМЕТ

Хтось з батьків може загадати будь-який предмет, який є у кімнаті, а дитина має його вгадати. Давайте малечі підказки, але не забувайте, що дитина має думати  і самостійно. Потім можна помінятися місцями, нехай малюк потренується загадувати і давати дорослому підказки.

 ВИЗНАЧИТИ  НА  ДОТИК

Дітям необхідно розвивати дотик так само, як і інші почуття та навички. До прикладу, візьміть коробку або кошик, складіть туди кілька предметів: стаканчик, іграшку, цукерку, зубну щітку тощо. Тоді надягніть на очі дитини пов`язку та давайте їй в руки по одному предмету, щоб вона вгадала його за допомогою тактильних відчуттів.

 КРОКОДИЛ

 

Ця гра подобається і дорослим, і дітям. Чим молодші учасники, тим простіше слова варто загадувати. Тут працює логіка, розвиваються артистичні здібності, міміка. Скажіть одній дитині тварину чи річ, яку ви загадали, а вона має показати її за допомогою жестів. Той, хто першим вгадає, показуватиме наступним. 


6.04.2020

КОНСУЛЬТАЦІЯ "ЯК ПЕРЕЖИТИ КАРАНТИН І

ЗАЛИШИТИСЬ СПОКІЙНИМИ БАТЬКАМИ?"

Паніка – психічний стан людей — несвідомий, нестримний страх, викликаний небезпекою, що охоплює людину. Вірус – це загроза, і в умовах нестабільності, у тривозі за своє життя і здоров’я близьких, не рідко ми втрачаємо критичне мислення і впадаємо в панічні стани.

Що можна зробити, щоб уберегти себе та корисно і безпечно провести час вдома з дітьми, в умовах ізоляції у зв’язку із загрозою розповсюдження короновірусу?

Ось декілька порад.

1. Обмежте контакти людей в соцмережах, від яких ви отримуєте інформацію про карантин, його перебіг, актуальний стан. Оберіть для себе декілька авторитетних осіб чи джерел від яких іде суха, фактична інформація, без зайвого аналізу ситуації та особистісних оціночних суджень.

2. Відслідковуйте свої почуття. Коли діти і батьки знаходяться в обмеженому просторі досить довгий час, закономірно що виникає дуже багато різноманітних ситуацій, на які ми так чи інакше реагуємо. Дуже важливо в цей момент зрозуміти які саме у вас почуття – страх, злість, тривога, лють, роздратування чи яке-небудь інше і відчути, що саме їх викликало. Оскільки, може відбутись підміна почуттів, коли, наприклад, ви можете злитись на підвищення курсу валют і через це сильно накричати на дитину за розлитий чай. Намагайтесь розмежовувати, які саме почуття і до кого чи чого, ви відчуваєте. Краще обговорити з дітьми почуття допоможуть такі книги:  “Велика книга почуттів”,  “Книга Від…до. Почуття: від суму до радості”,  “Безліч емоцій. Що означає кожна?”  та ігри: емоційний кубик, емоції на магнітах,  меморі - емоціїї , гра-розвивайка "Емоції";.

3. Не замовчуйте власні переживання стосовно карантину. Діти все відчувають, вони розуміють, що є певне напруження і батьки стривожені. Необхідно спокійно пояснити дітям ситуацію простою та зрозумілою мовою,

без зайвої паніки сказати про свої відчуття занепокоєння та тривоги і розповісти про елементарні правила особистої гігієни, які можуть захистити від вірусів (регулярно мити руки, не брати нічого брудного до рота, зайвий раз не цілуватися і не обійматися…). Для маленьких дітей ці правила можна перетворити на гру.

4. Утворіть ритуали. Ізоляція – це свого роду криза, це зміна стабільності і звичайного режиму. Завдання для батьків в цей час організувати нові ритуали, які забезпечать стабільність дітям. Це можуть бути: фізична зарядка в певний час, телефонні та відео дзвінки з рідними, спільне приготування їжі, ігрові турніри з різноманітних настільних чи активних ігор.

5. Організуйте дітям ігрову діяльність. Під час карантину можна пограти в різні навчальні ігри або розважальні.

6. Створіть резервний список активностей та ігор з дітьми, в який можна глянути, коли буде здаватись, що зробили вже все, що можливо.

7. Підтримуйте свій ресурс. Насправді батьки легко можуть взаємодіяти зі своїми дітьми, якщо мають на це ресурси. І тут головне зрозуміти, що в даний період ізоляції не всі ваші дії повинні мати якийсь сенс. В звичайному ритмі ми звикли ставити перед собою певні завдання, виконувати їх і від цього отримувати енергію. Наразі ситуація змінилась – необхідно навчитись отримувати задоволення від процесу, а не від результату. Дозвольте собі робити щось без конкретної цілі. Спробуйте зрозуміти, що підходить більше для

вас – перегляд фільмів, рукоділля, читання книг, онлайн-навчання, спорт вдома. Ще один важливий момент стосовно внутрішнього ресурсу – не плануйте далеко наперед. Оскільки ситуація не зовсім стабільна, не ставте конкретних планів, щоб не розчаровуватися у випадку їх нереалізації.

Здоров’я всім і пам’ятайте – карантин скоро скінчиться!


 3.04.2020

ДЛЯ БАТЬКІВ ДЕКІЛЬКА ПОРАД,ЯК ЗАЦІКАВИТИ ДІТЕЙ КНИГАМИ:

1. Покажіть власний приклад. Якщо дитина бачитиме, що ви зацікавлені книгами, вона теж захоче дізнатися, чим же вас так вабить читання.

2. Читайте дітям вголос, при цьому використовуйте смішні голоси. Це неодмінно зацікавить дитину більше, аніж монотонне читання.

3. Дозвольте дітям лягати спати трішки пізніше,якщо цей додатковий час вони використають для читання.

4. Дозвольте дітям самостійно обирати книги,будь-то комікси, ілюстровані книжки, казки.

5. Книги значно краще впливають на розвиток уяви, аніж телебачення. Тому обмежте час перебування дитини за екраном телевізора чи комп`ютера, натомість підготуйте низку цікавих книг відповідно до віку дитини.

6. Обговорюйте книги, які прочитали, вчіть дитину не просто слухати, а й усвідомлювати та аналізувати.

7. Слухайте аудіо книги. Це гарна нагода провести час с користю.

«У ГОСТІ ДО КАЗКИ»

1. Запропонуйте дитині відгадати загадки про героїв казок.

На сметані замісили,

На вікні охолодили,

Круглий бік, скок, скок,

Покотився ….(КОЛОБОК).

Я – бичок –беремлячок,

Солом`яний у мене бочок.

Із соломи дід зробив,

Бік смолою засмолив. (СОЛОМ`ЯНИЙ БИЧОК).

Сидить півник на печі,

Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати. (КОТИК І ПІВНИК).

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Як казка ця зветься?

Хто б відповів? (ЧЕРВОНА ШАПОЧКА).

2. Пограйте у гру «Скільки героїв – назвіть».

- Кого зустрів Колобок у лісі? (зайчика, вовка, ведмедя, лисицю).

- Скільки тварин тягло ріпку? (собачка, киця, мишка).

- Хто жив у рукавичці? (мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовк, кабан, ведмідь).

- Кого перелякав Пан Коцький? (ведмедя, вовка, кабана, зайця).

3. «Цікаві руханки». Запропонуйте дитині виконати рухи за текстом.


02.04.2020

"Праця людей навесні"

1. Прочитайте дітям вірш Н. Забіли "Сонячно"

- Чи добра погода?  -Спитала Маринка. -

На синьому небі  Нема ні хмаринки.

Всміхається сонце -  Усе зацвіло

І ллється у вікна  Весняне тепло.

А люди веселі  Спішать працювати:

Копати городи, Поля засівати,

Щоб сил набирались Зернинки малі

У сонцем зігрітій Вологій землі.

2. Покажіть сюжетні картинки і запропонуйте дати відповіді на такі запитання:

- Яка зараз пора року? Доведіть.

- Чим дорослі навесні займаються у садах? на квітниках? на городах? Навіщо вони поспішають усе це

зробити навесні?

3. Поясніть дітям зміст прислів"я "Весняний день рік готує"

4. Пограйте у мовленнєву гру "Я почну, а ти продовжуй" (з м"ячем):

Навесні дерева... (обрізають, саджають, поливають, обкопують, білять).

Весною на городі... (скопують землю; роблять грядки, сіють, саджають овочі).

У парках міста... (прибирають сміття, саджають дерева та кущі, облаштовують клумби).

5. По можливості покажіть дитині насіння різних росли. Можна пограти гру "Посортуй насіння"

(квасоля, кукурудза, горох).

6. Покажіть дитині відео "Проростання насіння" за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=DxRAV8SeavY


1.04.2020

Цікаві досліди з дітьми.

Тут зібрані дивовижні експерименти, для проведення яких ви можете скористатись

підручними засобами і які з легкістю можна показати дитині. Це краще, ніж будь-які фільми

про чарівників – ви можете стати справжнім Гаррі Поттером!

Втеча води

Нам знадобляться: дві прозорі ємності, вода, смужка тканини.

Абра-кадабра! В одну ємність наливаємо води і встановлюємо на якусь підставку. Порожню

чашку ставимо на невеликій відстані трохи нижче. Тепер між ними "містком" кладемо

смужку тканини. І через якийсь час вода перебереться з однієї чашки в іншу! А якщо

поміняти їх місцями, відбудеться зворотній процес.

У чому тут секрет? У води є чудова здатність: вона вміє не тільки текти вниз, але й

підніматися вгору "канальцями" в тканині. Це називається капілярний ефект. Для його

демонстрації можна ще поставити поруч кілька стаканчиків з водою, частину з простою,

частину з пофарбованою - і покласти смужку тканини так, щоби вона торкалась поверхні

води в кожній посудині. Незабаром прозора вода стане кольоровою!

Секретний шпигунський лист

Нам знадобляться: молоко, лимонний сік, два стаканчика, папір, фен або праска.

Абра-кадабра! Наливаємо у стаканчики молока і лимонного соку, занурюємо в кожен з них

пензлик або паличку і пишемо на листочках щось дуже важливе і зовсім секретне. Коли

папірці висохнуть, текст зникне. Щоби прочитати таємниче послання, подуйте на листки

гарячим повітрям з фена або пропрасуйте їх праскою. І ось текст проступає, таємне стає

явним!

У чому тут секрет? Лимонна кислота і молочний білок темніють під впливом температури.

Розкажіть дитині, що такий метод називається "писати невидимим чорнилом", і що його

дійсно застосовували в історії, коли потрібно було передати таємні послання - а писати могли

в книгах, звідси пішов вислів "читати між рядків".

Вулкан на столі

Нам знадобляться: банка або пластикова пляшка, глина для ліплення або густе солоне тісто,

оцет, сода, лійка, червона акварельна фарба або харчовий барвник.

Абра-кадабра! Банку або пляшку встановлюємо на велику фанерку і обліплюємо глиною або

тістом. Коли наша "гора" підсохне, можна її розфарбувати гуашшю або акрилом. Тепер

готуємо лаву: в отвір насипаємо соди, а потім акуратно наливаємо туди підфарбованого оцту.

І вулкан вивергається, лава стікає по схилу! Краще проводити дослід у дворі, щоби

виверження не зіпсувало нічого цінного.

У чому секрет? Оцтова кислота вступає в бурхливу реакцію з бікарбонатом натрію (тобто

содою) - в результаті виділяється вуглекислий газ. Цю реакцію використовує мама на кухні,

коли готує оладки - вуглекислий газ допомагає розпушувати тісто.


31.03.2020

1. Прочитайте дитині вірш М.Познанської

«ВЕСНА»

Тихо стало на дворі,

Синє небо у горі.

Сонце промінь шле землі.

Прилітають журавлі.

Вже у лісі там і тут

Перші проліски цвітуть.

Кучерява, запашна

В гості йде до нас весна.

2. Пограйте у гру «НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ»

Запропонуйте дитині розглянути на слайді предмети, назвати

їх. Як можна назвати предмети одним словом. Наприклад:

огірок, морква, помідор, перець, капуста,баклажан – це овочі.


30.03.2020

Сьогодні пропонуємо порадувати діток дуже приємним і незвичайним піском.

Пісок цей називається кінетичним. Він має дуже цікаві властивості. Якщо його

прим’яти – стає щільним, якщо натиснути на нього – розпадеться. Дивно те, що

цей пісок ніколи не висихає. Він також зовсім не липне до рук. Фігурки,

виліплені з цього піску, чудово зберігають свою форму. Одним словом, на

вигляд це звичайний пісок, але властивості його зовсім інші. Дітям дуже

подобається грати з ним, вони можуть годинами пересипати, ліпити, не

відволікаючись.

Для приготування кінетичного піску візьміть:

 4 частини дрібного просіяного піску. Підійде пісок для акваріумів.

 2 частини кукурудзяного крохмалу;

 1 частина води.

Змішайте всі інгредієнти в чистій ємності і все! Пісок готовий! Можна

приступати до гри. За бажанням можна додати кілька крапель барвника.

Існують, як прості, розважальні ігри, так і розвиваючі, за допомогою яких

можна непомітно, граючи, розвивати дитину.

1. Пишемо/малюємо. Добре притиснувши пісочок, створюючи рівну поверхню,

озброюємось зубочисткою/паличкою або іншим відповідним матеріалом і

починаємо писати або малювати. Одночасно можна влаштувати розвиваюче

заняття – вчити цифри, букви. У грі дитина швидше їх запам’ятає.

2. Рахуємо. Крім букв можна ще освоювати рахунок. Ліпимо з піску пиріжки,

кличемо гостей – рахуємо скільки прийшло звіряток в гості і скільки у нас

пиріжків. Думаємо – чи вистачить на всіх чи потрібно приготувати ще?

3. Більший-менший. Будуємо вежі з піску (можна також будувати пасочки,

формувати кульки різних розмірів) і розкладаємо їх за величиною.

4. Довжина. Ми ліпимо кілька гусеней з піску і визначаємо, яка довша, яка

найкоротша. І розставляємо їх в порядку зростання.

5. Фігури. Ліпимо різні фігури і називаємо їх. Можна з трикутника і квадрата

побудувати будинок. Визначаємо, що в кімнаті схоже на ту чи іншу фігуру.

6. Сліди. Розрівнюємо пісочок так, щоб вийшла рівна поверхня. Потім по цій

поверхні «ходимо» іграшковими звірятками, їздимо машинками і дивимося, які

сліди залишаються. Можна ускладнити правила гри – дитина відвертається,

мама в цей час робить відбиток якою-небудь іграшкою і просить малюка

повернутися. Дитина вивчає слід, залишений на піску і намагається вгадати,

кому він належить. На кінетичному піску можна також залишати сліди за

допомогою долоньок і ніжок дитини.


27.03.2020

1.Прочитайте дитині вірш О.Пчілки  «ВЕСНЯНІ КВІТИ»

Весна – чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса встала.

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять.

Од сну зимового

До сонця ясного!

Ті квіти дрібненькі,

Мов діти маленькі,

Розбіглись у гаю,

Я їх позбираю

В пучечки докупки –

Для мами – голубки!

2.Пограйте з дитиною у гру «Четвертий зайвий»

 

Правила гри : на кожному слайді  зображено чотири предмети, один з них зайвий. Дитина має назвати, який предмет зайвий і чому. Наприклад, на слайді їжачок, котик, білочка та зайчик. Зайвий котик, тому що це домашня тваринка. А їжачок, білочка, зайчик – це лісові тваринки.


26.03.2020.

Зв'язок між дрібною моторикою рук і розвитком мови безумовно великий. Чим краще розвинені дрібні і точні рухи рук, тим активніше розвиваються відділи мозку, що відповідають за мову. 
Відмінним заняттям
для дітей, спрямованим на розвиток дрібної моторики стане гра «Резиночки на пальчики».
Крім карток із завданнями, які можна скачати і роздрукувати, вам також знадобляться маленькі різнокольорові резиночки. Головне завдання - правильно підібрати і надіти резиночки на пальці, відповідно до зображення на картці. 
Крім тренування пальчиків, дитина запам'ятовує і співвідносить кольори, вчиться виконувати завдання за зразком, розвиває координацію рухів, аналізує. 
Ми пропонуємо два набора картинок: кольорові і чорно-білі картки. Якщо ви не зможете підібрати резиночки потрібного кольору (використані такі кольори: жовтий, червоний, зелений, білий, чорний, синій, рожевий), скачайте файл з чорно-білим зображенням і прикрасьте резиночки в ті кольори, які вам необхідні. 


 

25.03.2020

Ігри з ґудзиками прекрасний інструмент для ігор з дітьми. За допомогою них можна розвивати дрібну моторику, увагу, пам’ять, уяву. Вони допоможуть вивчити кольори, розібратись із поняттями «більший-менший», «довший-коротший», навчити рахувати.

Існує велика кількість різноманітних ґудзиків , але найприємніші – це дерев’яні. Вони яскраві і легкі.

Пропонуємо вам декілька прикладів завдань із ґудзиками:

1. "Запам'ятай і повтори"

Ігровий матеріал: дві картки (розділені на 9 квадратів) і два набори ґудзиків (18 штук попарно однакових).

Хід гри: Ця гра допоможе розвинути увагу, пам’ять.

Один гравець ведучий, він розкладає на своєму полі кілька ґудзиків. Другий гравець запам’ятовує. Потім поле накривається хустинкою, і другий гравець на своєму полі повинен розкласти ґудзики так само, як у ведучого. Спочатку можна тренуватися на невеликій кількості, додаючи поступово.

2. "Аплікація із ґудзиків" або "Намисто"

Ігровий матеріал: аркуш паперу, велика кількість різних ґудзиків

Хід гри: Намалюйте нескладні зображення та попросіть дитину, щоб вона виклала їх контур ґудзиками .

Візьміть мотузочку і ґудзики  з великими отворами: запропонуйте дитині зробити намисто для мами, бабусі або сестрички.

3. "Логічні завдання"

Ігровий матеріал: багато однакових ґудзиків (скажімо, три-чотири види, кожного штук по десять), схеми логічних ланцюжків.

Хід гри: запропонувати дитині викладати ґудзики в певній послідовності. Наприклад, велика – маленька, велика – маленька і т.д., або червона – синя, червона – синя і т.д., або червона – синя – зелена, червона – синя – зелена, або одна червона – дві жовті, одна червона – дві жовті і т.п., в залежності від того, які ґудзики ви підготували для гри. Можна запропонувати викладати за схемою.

 

4. "Шнурівки за схемою"

Ігровий матеріал: Нитка, ґудзик і схема шнурівки.

Хід гри: Завдання кожного гравця – нанизати на нитку ґудзик таким чином, щоб нитка проходила через усі дірочки відповідала заданим схемам.

 

5. "Ґудзиковий масаж"

Ігровий матеріал: простора коробка, велика кількість ґудзиків різного розміру і фактури.

Хід гри: Завдяки масажу ми активізуємо так званий “тактильний інтелект”, що знаходиться на кінчиках пальців рук і ніг. Таким чином, відбувається сенсомоторний розвиток.

– Опустіть руку в коробку;
– Поводіть долонями по поверхні ґудзиків;
– Захопіть ґудзики в кулаки, трохи підніміть і розтисніть кулаки;
– Занурте руки глибоко в “ґудзикове море” і “поплавайте” в ньому;
– Перетирайте ґудзики між долонями;
– Пересипайте їх з долоні в долоню;
– Беріть в руки по одному ґудзику: великий, витягнутий, квадратний, гладкий та інш.; перекочуйте його між долонями, поступово збільшуючи амплітуду рухів;
– Ті ж рухи можна зробити зовнішніми сторонами долонь.

А тепер робимо масаж ніжок. 

Висипати вміст коробки на підлогу:

¾   занурте в коробку голі ступні;

¾   робіть кругові рухи;

¾   глибше занурте ноги в ґудзики, поворушіть пальцями ніг;

¾   перебирайте пальцями ніг ґудзики;

¾   перетирайте ґудзики між ступнями;

 

¾   захоплюйте ґудзики пальцями ніг, піднімайте і розтискати пальці.


24.03.2020

                      ТЕМА ДНЯ  : «ПТАХИ  НАШОГО  КРАЮ»

ЗАВДАННЯ  :

1.     Поспостерігайте з вікна чи балкона за пташками.

Запитання:  Яких пташок ти впізнав? (Відповідь дитини)

Хто більший – ворона чи горобець? (Ворона більша за горобця)

Для чого пташці потрібен хвіст? ( Дзьобати зернятка)

Чим схожі між собою пташки? (Голова, очі, дзьоб, тулуб, крала, хвіст).

2.     Пограйте з дитиною в гру «Один – багато».

-         Горобець (багато кого ?) – горобців;

-         Ворона (багато кого?) – ворон;

-         Голуб (багато кого?) – голубів;

-         Шпак (багато кого?) – шпаків;

-         Ластівка (багато кого?) – ластівок.

3.     Прочитайте дитині вірш М.Бабки та вивчіть його напам`ять.

«ЗВЕСЕЛИВСЬ ГОРОБЧИК»

-         Цвінь-цвірінь!

Ой, яка хороша весняна теплінь!

Сипле ясне сонечко

Теплі промінці,

І спішать в таночок

Ніжки-стрибунці.

4.     Пограйте з дитиною в мовну гру «Назви пташку лагідно ».

Наприклад: ластівка – ластівочка, горобець – горобчик, шпак-шпачок.

5.     Запропонуйте дитині пограти в гру «Закінчи речення».

Усі пташенята виводяться з …. (яєць).

Кожна пташка і пташенята має …(дзьоб, крила, хвіст).

У дорослих пташок – пір`я, а у пташенят  - …(пух).

Дикі птахи виводять своїх дитинчат у споруджених ними …(гніздах).

 

6.     Намалюйте разом з дитиною  горобця або ластівку.

23.03.2020

Тема: "КОМАХИ НАШОГО КРАЮ"

1. Загадайте дитині загадки:

Хоч не олень – роги має,
І не птиця, а літає.
Чорний-чорний, а не крук,
Це малий, моторний ...
(Жук)

Що то є за гість:
Ніжок має шість.
Аж чотири крильця має,
По квітках собі літає?
Не бджола, не джмелик —
Зоветься...
(Метелик)

Наче птиця, крила має,
Все літає та співає:
- Я медок вам наношу,
Не чіпайте, бо вкушу!
(Бджілка)

2. Після того, як дитина розгадала загадки, покажіть їх зображення. Нехай дитина спробує описати їх зовнішній вигляд (якщо їй важко це вдається - ставте навідні запитання). Розкажіть, що метелик, жук, бджілка - це комахи. Із настанням весни, комашки прокидаються і вилізають зі своїх зимових схованок.

3. Вивчіть скоромовку:

У зливу жахливу під кущем

Дуже змокли жук з джмелем.

4. Пограйте у гру "Жук чи комарик":

Підготуйте дві картки із зображенням жука та комара. Запитайте дитину, який звук видає жук ([ж]), а який - комар ([з]). Запропонуйте послухати слова: якщо дитина чує звук [ж], то показує картку із зображенням жука, а якщо звук [з], то показує картку, на якій зображений комар.

Слова: Жанна, Зіна, Зоя, Жора, Захар, Назар, Женя.

 

5. Зробіть аплікацію "Метелик" (із долоньок)

                                                           20.03.2020

Тема : «ВЕСНА ІДЕ, ТЕПЛО НЕСЕ»

Завдання :

1.     Пограйте з дитиною в мовленнєву гру «Скажи зі словом «весняний».

Додайте до кожного слова прикметник «весняний». Наприклад, місяць – весняний місяць, сонце – весняне сонце, промені – весняні промені, небо – весняне небо, погода – весняна погода, дощик – весняний дощик, квіти – весняні  квіти.

2.     Запропонуйте дитині пограти у гру «Закінчи речення».

Прочитайте дитині речення та доберіть разом до нього останнє слово:

- Навесні сонце світить яскраво і … (ласкаво)

- Птахи поспішають навесні… (до рідного краю)

- Весняне небо блакитне та …(чисте, веселе)

- У лісі з`явились перші…(квіти)

     3. Прочитайте дитині оповідання  В.Сухомлинського «Шпак прилетів».

Був тихий, весняний ранок. Ще не зійшло сонце, тільки небо на сході стало рожевим. На голій гілочці клена голосно заспівав шпак. Він тільки-но прилетів з далекого  краю. Знайшов свою шпаківню,сів біля неї й радісно сповістив:

-         Я вже прилетів! Весна настала!

Спів шпака почув у своєму гнізді горобець. Він спав під стріхою в теплому кубельці. Йому не хотілося рано вставати. Та, почувши шпака, горобець стурбувався. Він розбудив горобчиху, що спала в сусідньому кубельці, й сказав:

-         Шпак прилетів. Тепер нам доведеться раніше вставати.

Бо за шпаком важко буде якусь їжу роздобути. Він скрізь устигне першим…

Горобчиха зітхнула й відповіла :

-         Спасибі шпакові, що будитиме тебе, ледаря.

Запитання за змістом оповідання: Про кого розповідається в оповіданні? Хто прилетів з далеких країв? Хто почув спів шпака? Що сказала горобчиха про приліт шпака? Чому вона саме так відповіла?

(Запропонуйте дитині переказати оповідання)


19.03.2020р

"Створюємо весняні пейзажі разом з дітьми"

1 спосіб: Відбитки пальців

Правила. Підготуй такі речі:

·        шматочки мочалки;

·        фарби;

·        вода;

·        пензлик;

·        ручки, олівці або фломастери.

 

Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!

2 спосіб: Малюнки мильними бульбашками

Правила. У мильний розчин (вода, мило, шампунь) додай акварельної фарби або харчового барвника. Колір обирай на власний розсуд.

Візьми соломинку і дунь через неї в мильну воду, створюючи якнайбільше бульбашок.

 

А тепер – увага! Візьми акварельний папір та легенько приклади його зверху до бульбашок. Дай просохнути. Щоб зробити папір ще яскравішим, прикладай його до бульбашок на воді різних кольорів.

3 спосіб: Дмухавки

 

Правила. Зробити ляпку. Дмухати на ляпку фарби через соломинку в різних напрямках в залежності від задуму. Домалювати необхідне пальчиком, пензлем, жмаканим папером.

18.03.2020р.

Карантин, який оголосили по всій Україні через новий коронавірус, значно ускладнив життя батькам. Оскільки дитсадки та школи закрили на три тижні, дітей треба розважати вдома. Гуляти на вулиці можна і треба, втім, краще уникати скупчень людей, як-от на дитячих майданчиках. Краще прогулюватись парками чи виїжджати у ліс за місто. Ми ж пропонуємо декілька варіантів розваг, якими можна зацікавити дітей, сидячи в приміщенні.

1. Ігри з книгами

Фантазер

Правила. Візьміть якусь дитячу книжку з картинками. Уважно розгляньте картинки разом із малюком і придумайте історію, не пов’язану з тією, про яку написана книга. Кілька разів виконайте це разом, а потім дитина і сама долучиться до вигадування.

Детектив

Правила. Інший варіант цієї гри, коли мама чи тато, не показуючи дитині картинку, розповідає, що на ній зображено і зариває книгу. А дитина повинна знайти цей малюнок, орієнтуючись за маминим описом. Потім помінятися ролями: описує дитина, шукаєш ти.

2. Розвиваючі ігри

Будуємо шалаш

Будиночки в дитинстві не будували тільки ледачі. Коли почнете споруджувати з дитиною будинок із табуреток, ковдр, подушок і коробок, самі того не помічаючи, повернетеся у дитинство! І обов’язково захочете спорудити свій особистий шалаш для читання і медитації.

Озвучування

Правила. Коли в телевізорі відключається звук, а на мультики, кіно або новини придумується власна озвучування. Дитина услід за дорослими перевтілюється на справжнього артиста!

Вгадай

Зав’яжи малюкові очі шарфиком і давай у руки по черзі різні предмети: м’яку іграшку, м’яч, тарілку, зернятка, книгу тощо. Завдання дитини – вгадати на дотик, що у нього в руках. Ускладнити гру можна, якщо вгадувати речі по запаху або, наприклад, за смаком.

Тіні

 

Загадково і заманливо показувати театр тіней на стінці при запаленій свічці. Тут включається фантазія і творчість. Але не варто обмежуватися лише літаючими пташками або гавкаючими собаками із рук. Виріж разом із дитиною з паперу силуети героїв відомих казок, і розіграйте їх за ролями.

3. Вироби своїми руками

Саморобний блокнот 

Створіть яскравий особистий блокнот для дитини, де можна записувати її графік на день або  на тиждень. Оформіть і прикрасьте разом новий блокнот і внесіть перші завдання для дитини. З таким підходом навіть завдання «прибратися у кімнаті» буде виконуватися з великим бажанням. 

Колаж бажань

Прикрашаємо стіну і вчимо дитину йти до своїх цілей і бажань. Візуалізуємо її мрії і заодно креативно проводимо час, шукаючи необхідний матеріал та вирізаючи потрібні форми.

Іграшки з яєчних лотків 

 

Що можна зробити з картонних лотків для яєць – та що завгодно! Наприклад, транспортні засоби для любителів машин: вантажівка, мотоцикл, вертоліт, корабель, екскаватор. Скріплюємо клеєм, зубочистками, скотчем. Розфарбовуємо – і нова іграшка готова!

 17.03.2020

Тема дня:  «ВЖЕ ПРИЙШЛА ВЕСНА»

Завдання:

1 Зробіть з дитиною пальчикову гімнастику «Ластівка».

Ластівка, мила ластівка (великий палець двічі торкається пальців іншої руки)

Де була й із чим прийшла?(великий палець двічі торкається пальців іншої руки)

За морем бувала( з`єднуємо в кільце великий і вказівний палець)

Весну шукала( з`єднуємо в кільце великий і середній палець)

Несу весну красну ( з`єднуємо в кільце великий і безіменний палець, потім мізинець).

2. Запропонуйте дитині  дати відповіді на запитання:

- Що було до настання весни?

- Скільки весняних місяців?

- Коли наступає весна, день стає довшим чи коротшим?

- Яка весна? (сонячна, тепла, дощова)?

- Які зміни принесе весна в світ тварин?

- Як ми можемо назвати весну ласкаво, лагідно?

3. Відгадування весняних загадок:

- З кінцем зими прийшла вона, улюблениця всіх,….(весна).

- Я найперша зацвітаю

  Синім цвітом серед гаю.

  Відгадайте, що за квітка,

  Бо мене не стане влітку.(Пролісок)

- Мене звали, мене чекали, показався – всі втекли (Дощ).

- Вийшла звідкись гарна дівка, на ній стрічка семицвітна (Веселка).

4.Запропонуйте  дитині намалювати пальчиками і фарбою гуаш сонечко.