Вас вітає група "Чомучки"!

Вихователі:      Малайдах Лілія Анатоліївна

Сімчук Наталія Сергіївна    

Помічник вихователя: Шевцова Зоя Миколаївна

 

Девіз групи:

« Ми чомучки завзяті - хочемо про все ми знати! ».

 

 

 


25.05-29.05.2020. 

Доброго дня! Пропонуємо завдання на тиждень:

Поради батькам "15 способів виявити любов дитині"

https://zatyshok.net.ua/8400/

 

А для наших любих чомучок пропонуємо веселі, вже по-справжньому літні, завдання. 

Мульфільм "Корисні підказки. Канікули"

https://www.youtube.com/watch?v=jKuFr1rI7qI

Перегляньте та обговоріть з дитиною ознаки літа. 

https://www.youtube.com/watch?v=iQQ8R306SU0

Повторіть алфавіт.

https://www.youtube.com/watch?v=d8zClDLk8Lg

https://www.youtube.com/watch?v=w-bmUTCsnxY

Пограйте з дитиною гру "Впіймай звук": називайте дитині звук, а дитина нехай назве 2-3 слова, які починаються на цей звук. Наприклад, звук "Б": баран, бублик, банан. 

 

Зверніть увагу, що приголосні варто промовляти не як алфавітні назви букв, а як звуки:  б, а не бе; м, а не ем. Це полегшить навички читання складів в майбутньому, оскільки вимовляючи підряд звуки (м) і (а) в складі  (ма), дитина легше отримає (ма). Якщо  вимовляти алфавітні назви букв, то пояснити дитині чому (ем) + (а)= (ма) значно важче. 

 

Бажаємо успіхів!

 


 18.05-22.05.2020.

Робота з батьками

21 травня -день вишиванки

 

Цікаві факти про вишиванку: чому український національний одяг полюбився цілому світу

 

https://www.youtube.com/watch?v=8bUbNyGhLyU

 

    Щороку в Україні у третій четвер травня відзначають День вишиванки. Цей день не передбачає особливої помпезності, хоча має надзвичайно глибокий контекст. 

     Красива вишита українська сорочка з льону з давніх-давен вважається символом здоров'я та краси, щасливої долі й родової пам'яті, любові та святковості; оберіг і захист відзлого ока і слова. 

Нині вишиванка переживає піднесення і  відродження, адже українці згуртувалися так, як ніколи, з любов'ю підтримуючи власні традиції. Елементи української вишивки все частіше використовуються в дизайні одягу, і не лише українці – навіть голлівудські красуні залюбки одягають ніжну вишиту вдяганку.  Тепер носити вишиванку стало не тільки патріотично, а й модно та ексклюзивно.

     Чим же насамперед є вишиванка для українця – оберегом, святинею, місточком між поколіннями чи красивим елементом одягу? Звернемося до історії вишиванки – основних її етапів, кожен з яких – цікавий факт, який, можливо, відомий не всім.

 

Робота з дітьми

Як називається наша Батьківщина? (Україна). Спробуємо підібрати гарні слова про нашу Україну.

https://www.youtube.com/watch?v=tfzkG8kMcAc

Ø     Дидактична гра «Яка наша Україна?»

 Україна – могутня. А ще яка?

Діти продовжують. Наприклад: Україна – калинова, квітуча, зоряна, барвінкова, багата, співуча, барвиста, дружня, мила, дорога, гарна, рідна.

https://www.youtube.com/watch?v=0AHUAUbO-8E

А як називають людей,  які живуть на Україні? (українці). А хто ви? (українці). Якою мовою розмовляють українці? (рідною, українською). Діти, що можна сказати про нашу рідну українську мову, яка вона?

Ø     Дидактична гра «Яка наша мова?»

(солов’їна, милозвучна, калинова, рідна, красива, пісенна, барвінкова, материнська, неповторна, казкова, співуча)

Ø     Розучування віршика

https://www.youtube.com/watch?v=TV-eBL8o7pc

Українка я гарненька,

До барвистого віночка –

Вишиваночка-сорочка,

Фартушок і чобітки,

Й різноколірні стрічки…

https://www.youtube.com/watch?v=bv1Gcdeo-V4

https://www.youtube.com/watch?v=OoCECorpbsg

Син я України-неньки,

Українцем я зовуся,

Україною горджуся!

 

 

Ø     Дидактична гра «Яке наше вбрання?»

 

Мета: вчити дітей добирати відповідні прикметники до іменників.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6aidVciIKC0

 

– Українська сорочка яка? (вишита, тоненька, лляна, біла)

 

– Українські шаровари які? (широкі, червоні, просторі, великі, українські)

 

– Українська спідничка яка? (невеличка, яскрава, зручна, синя, пряма, вишита)

 

– Український пояс який? (чоловічий, широкий, міцний, довгий, ошатний)

 

– Українські чобітки які? (червоні, міцні, високі, невисокі, зручні)

 

– Український віночок який? (різнокольоровий, гарний, квітучий, новий, барвистий)

 

 

Ø     Логічна гра «Полічи і дай відповідь»

 

  • Задача перша від Оленки: в українській родині двоє братів. У кожного по дві сорочки-вишиванки. Скільки всього вишитих сорочок у хлопчиків? (чотири сорочки). Як ви здогадалися? (додали)

 

  • Задача друга від Тарасика: дівчатка-україночки готувалися до зустрічі гостей. Одна дівчинка збиралась   привітати гостей віршиком. Друга дівчинка вивчила до свята українську пісеньку. А дві дівчинки збирались виконати для гостей танок з віночками. Скільки всього дівчаток візьмуть участь у прийомі гостей? (четверо дівчаток) 

https://www.youtube.com/watch?v=qyekZbZYNIc

 

Творча робота

 

https://www.youtube.com/watch?v=AjdEUSt1KOE

 

https://www.youtube.com/watch?v=iiTP2YaUEhs

 

Фотозвіти надсилати в групу Чомучку

 


12.05.- 15.05.2020 р. 

Доброго дня! Тема цього тижня «Повітря»

Але спочатку закріпимо знання з теми минулого тижня

1.https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs (перегляньте відео з дітьми і підсумуйте знання дитини з теми)

https://www.youtube.com/watch?v=sJ9J1XOauUQ

2.А тепер можна і проексперементувати

  • Дослід: помахаємо долонею в обличчя.

- Що ви відчуваєте? Відчуваємо, як повітря рухається.

Повітря ми не тільки можемо відчути, але і зловити.

  • Дослід: візьмемо поліетиленовий мішок і наповнимо його повітрям. 

Мішок став опуклим, твердим, пружним. Чому, став пружним? Отже, повітря пружний.

- А якого кольору повітря? (безбарвний).

- Вдихніть ротом повітря. Спробуйте, будь смаку повітря? (несмачний).

- Вдихніть носом повітря. Якого він запаху? (Без запаху). Але повітря може доносити різні запахи квітів, парфумів.

Чисте повітря не має кольору, запаху, смаку.

- А як ви думаєте, чи можна повітря почути?

- Коли його можна почути? (вітер дме).

Повітря постійно переміщається. Рух повітря - вітер. Давайте, послухаємо, як дме вітер. (Запис шуму вітру).

Вітер - рух повітря.

Повітря здатне рухати предмети.

https://www.youtube.com/watch?v=aBEZ1h1kDeg&t=38s

  • Дослід: серветка на столі, дути на неї.

- Діти, а чи є повітря всередині нас?

  • Дослід.  Коктейльні трубочки і вода в склянках

https://www.youtube.com/watch?v=4a0EowY9n9o

 

3.Бесіда про повітря

Ми ним дихаємо за допомогою носа. Повітря потрапляє в ніс, там зігрівається і проходить через гортань в наші легені. Повітря проходить через легені і виходить назад.

Повітря буває теплим і холодним. Якщо ми довго будемо дихати холодним повітрям, то можна захворіти. Тому необхідно берегтися і піклуватися про своє здоров'я.

4.Вірш:

На прогулянку виходь,

Дихай свіжим повітрям.

Тільки пам'ятай при догляді,

Одягатися по погоді.

З повітрям будемо дружити,

Щоб нам бути здоровими.

- Діти, а де ще може ховатися повітря? (У предметах, повітряні кулі).

Повітрям можна наповнити кульку.

  • Дослід з повітряною кулею.

- Яку форму має кулька? Круглу.

- А якщо кульку трохи здавим. Яку форму він придбав? Овальну.

Повітря не має форми. Він набуває лише форму предмета.

А ще можна наповнити повітрям кулі за допомогою ось такого насоса.

- На що схожий насос? На яку геометричну фігуру?

А зараз давайте спробуємо наповнити повітрям кульки за допомогою насоса.

     Якщо б не було повітря, все живе загинуло б на нашій Землі. Повітря потрібно берегти, не в жодному випадки не можна його забруднювати.

 

5.КАЗКА ПРО ТЕ, ЯК РОСЛИНИ З ВІТРОМ ПОДРУЖИЛИСЯ

       Давно це було. Напевно, ще і давні люди не населяли тоді Землю. Жили в лісі дерева, трави, кущі. Щороку народжували вони своїх діточок — насіння, плоди. Падали діточки поряд із батьками, там і проростали. Через декілька років тісно стало в лісі. Рослини-мами, рослини-дітки, рослини-онуки... Бракує всім місця в землі, тепла і світла, а поряд із лісом — луг, світлий, просторий. Почали рослини думати, як їм своїх діток відправити на луг. Але немає у плодиків і насіння ніжок, не перебіжать вони на луг. Сумують дерева, а вітер їх гілками гойдає і слухає. Слухав-слухав, і запропонував: «Ви свої насінинки і плодики легшими народжуйте і приробіть до них крильця, тоді я зможу вам допомогти!» Не один рік минув, поки вітер залишився задоволений роботою рослин. На лугу з’явився гарний ліс. Багато рослин відтоді кидають на вітер своїх діточок, а вітер відносить їх на нові луги.

      Узимку жене по снігу, як човники з вітрилом, насіння ялини. На декілька кілометрів спливають вони від мами-дерева. Дрібні легкі плодики берези з двома крильцями летять за вітром на 2 км від матінки-берези. Плодики клена дещо важчі, їх вітер може понести тільки на 90 м, а в’яза — ще менше — на 20 м.

       Трави теж вирішили довірити вітру своїх діточок.

   Задоволений вітер, що рослинам зміг допомогти. Радіють рослини, що розв’язали проблему з розселенням свого потомства.

 

6.Творча робота.

  1. Намалюйте або виготовіть аплікацію на тему «Де живе повітря».
  2. Пропонуємо виготовити вітрячок за допомогою паперу. 

https://www.youtube.com/watch?v=qaptHMrcRuc

https://www.youtube.com/watch?v=2t3EvwtV4Gk

 

 


04.05.-08.05.2020 р.

Тиждень присвячений Воді 

 Шановні батьки пропонуємо вам попрацювати протягом наступного тижня за проектною діяльністю.

1.Вивчіть з дитиною одну або більше загадок про воду:

1. Мене п'ють, мене ллють
 Усім потрібна я.
  Хто я така? (Вода)
2. Хто сильніший за всіх на світі? (Вода)
3. Я і хмаринка, і туман,
І струмок, і океан,                                             
І літаю,
І біжу,
І  у склянці я сиджу . (Вода)
4. Сама пити НЕ п'є

 А нас змушує. (Вода)

 

2. Дидактична гра «Де  живе вода?».

 -У куточку природи: біля рослин. Квіти треба поливати, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода.

-У акваріума: рибки живуть у воді, без нього вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати.

- Діти а яка вода потрібна рибкам чиста чи брудна? За рибками потрібно доглядати, чистити акваріум, міняти воду, стежити, щоб рибкам в ньому було затишно.

- Близько раковини (мийки): помічнику вихователя треба багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі.

-У туалетній кімнаті: вода потрібна, щоб діти могли мити руки і обличчя, виконувати необхідні гігієнічні вимоги.

Батьки разом з дітьми віднайдіть у ваших домівках місця де живе вода.

 

3. Асоціативна гра «Що ми знаємо про воду»

·       вода прозора;

·       колір води залежить від того, що в ній розчинили;

·       вода не має запаху;

·       вода не має форми;

·       вода не має смаку;

·       смак залежить від того, що розчинили у воді;

·       вода може замерзати або твердому стані;

·       вода випаровується;

·       вода живе у морі, озері, річці;

·       вода ллється;…..

 

4.Мовленнєва гра «Що вода робить?»(синоніми до слова «тече»)

тече, дзвенить, дзюркоче, хлюпоче, мчить, стоїть, струменить, капає, шумить, дзюрчить, стукає, співає, бубонить, барабанить, свистить.

 

5.Мовленнєва вправа  «Утвори слово»

А)«Скажи лагідно»

Вода –  водичка

Хмара – хмарка, хмаринка

Роса – росинка

Дощ – дощик

Сніг – сніжок

Б) «Який»

Дощ – дощовий

Хмара – хмарний

Сніг – сніжний

Крига  – крижаний

Роса – росяний

В) «Що робити?»

Сніг – сніжити

Дощ – дощити

Хмара – хмарити

Крига – крижаніти

Роса – росяніти

Г) «Один – багато, чого немає»

Крапелька, сніжка, сніжинка,бурулька,  росинка, хмаринка, хвиля, струмок.

 

6.Експериментальна діяльність «У лабораторії дослідника».

Досліди з водою.

v   Дослід №1. «Чи має вода колір?»

Припущення: Колір води не залежить від барвника.

Хід досліду

У дві прозорі склянки налити воду з водопровідного крана та дощову. Пропонувати порівняти її.

У склянку з водою покласти кілька кришталиків марганцевокислого калію. Якого кольору стала вода? Аналогічно проробити дослід, добавляючи інші барвники (два-три). Діти роблять висновок, що колір води залежить від барвника.

v   Дослід № 2. «Яка вода?»

Припущення: Вода — це рідина.

Хід досліду

Продемонструвати властивість води розливатися в різних напрямках, утворюючи плями різної форми і розміру. Вода ллється єдиною цівкою з посудини носиком (чайник, глечик, поливальниця) і кількома цівками, з посуду, що має овальний або круглий отвір. Чому?

v   Дослід № 3. «Чи має вода смак?»

Припущення: Смак води залежить від розчинених в ній речовин.

Хід досліду

Запропонувати дітям скуштувати воду на смак. Вона без смаку. Добавити ложечку цукру. В інший посуд ложку солі. Що сталося? З цукром? З сіллю? Якою стала вода? Від чого залежить смак води?

 

7.Образотворча діяльність.

       Запропонуйте дитині намалювати чи виготовити аплікацію на тему «Де живе вода?»

 

       8.Перегляд мульфільму про Капітошку.

 

      https://www.youtube.com/watch?v=ayuK_ZurQ20


27.04.- 30.04.2020.


23-24.04.2020 р.


22.04.2020р.


17.04.2020 р. 

Як батькам пояснити дитині, що таке Пасха?

     Безумовно, свято Великодня - це дуже світла і радісна подія для всієї родини.

Найчастіше дітки сприймають цей день як привід повеселитися, пограти з писанками, а не як релігійне свято.

    Приходить день, коли Ваше чадо підходить і починає цікавитися звичаями і традиціями свята, запитуючи, чому потрібно робити так, а не інакше. Щоб такі питання на застали Вас зненацька, підготуйтеся до розпитувань «чомучки» заздалегідь.

У якій формі пояснити дитині, чому ми святкуємо Пасху?

1. Для початку розберіться самі. Тут на допомогу приходить Біблія. У всіх чотирьох Євангеліях, в останніх розділах розповідається про смерть і воскресіння Христа. У самих Євангеліях Ісус пояснює, для чого знадобилася Його жертва. Знаходячи розуміння в цьому питанні, ви зможете краще пояснити дитині істинний зміст свята.

2. Уведіть сімейну традицію: перед Великоднем або безпосередньо під час святкування відведіть спеціальний час для читання біблійної історії, що вказує на зміст цього дня. Поговоріть з дітьми про те, що вони почули, і дайте відповідь на їхні запитання.

3. Поясніть значення слова «Великдень». Це слово прийшло до нас з єврейської історії, і дослівно воно означає «пройти повз» . Одночасно воно розуміється як «жертва» . Пов'язано це з історією виходу єврейського народу з єгипетського рабства, яка також описана у Біблії, у Старому Завіті.

Сюжет такий: Бог здійснює страти серед єгипетського народу, бо впертий єгипетський фараон не бажає відпускати євреїв-рабів на свободу. І ось настає час останньої кари. Кожна єврейська сім'я отримує веління від Бога: вона повинна взяти із стада ягня без єдиного недоліку, заколоти його, кров'ю помазати косяки дверей, а м'ясо засмажити і з'їсти всією сім'єю. Уночі ангел смерті пройшов повз кожних дверей, помазаних кров'ю ягняти, залишаючи в живих єврейських первістків і вражаючи первістків єгиптян. Після цієї страти єврейський народ був відпущений на свободу.

Розповідаємо діткам про Стрітення Господнє

       Образ ягняти зі Старого Завіту вказував на Христа, який приніс Себе в жертву за гріхи людей, про що йде мова в Новому Завіті. Ось чому смерть і воскресіння Христа, «Божого Ягняти», є центром свята Великодня, а не паски і розфарбовані яйця.

4. Розтлумачте сенс вітання «Христос воскрес!». Поясніть, що Христос означає «Спаситель, Посланий від Бога». Воскрес - значить ожив. Чому Він ожив? Тому що Він не просто людина, а й Бог, що має владу над смертю.

     Вітати когось фразою «Христос воскрес» - ділитися радісною новиною про Божу перемогу над смертю, над гріхом і над дияволом. Таким чином, той, хто щиро вірить і приймає жертву Христа, знаходить вічне життя і свободу від гріха і диявола.

5. Використовуйте дитячу Біблію з картинками. Покажіть дитині мультфільми, що не спотворюють сенс Євангельських історій, наочні ілюстрації. Швидше за все, коли ви будете розповідати дитині про все це, на вас обрушиться лавина питань. Будьте готові і радійте цьому – це означає, що ваша дитина відкриває своє серце для таких важливих аспектів, як віра і духовність.

 


16.04.2020 р.

Доброго дня! Пропонуємо поради як зустріти свято Великодня з дітьми. 


 15.04.2020

Прочитайте дитині вірш «ВЕЛИКОДНІ ПИСАНКИ».

Що за дивнії яєчка

Наша курочка знесла!

Намальоване гніздечко

Ще й пташиночка мала.

Навкруги – барвисті квіти,

Жовті, сині гілочки …

Чи здогадуєтесь, діти,

Що це? Певно – писанки!

Їх не курочка знесла,

Їх матуся принесла,

Ми гуртом розмалювали

Для святкового стола:

Сяють наші писанки,

Як весняні квіточки!

Пограйте з дитиною у дидактичну гру «ПОРАХУЙ ПРЕДМЕТИ».

 

Завдання: порахувати предмети та вибрати відповідну цифру.



14.04.2020 р.


13.04.2020 р. 

Доброго дня пропонуюємо вашій увазі декілька способів розпису великодніх яєць .Сподіваємось, що ця інформація стане Вам у пригоді!

Чекаємо фотозвіту з вашими великодніми писаночками у приватних повідомленнях.

 

    Традиційно розрізняють чотири види розписаних яєць: крапанка, дряпанка, крашанка та писанка. Кожен має свої особливості та правила приготування. Але не обов’язково знати всі рецепти і дотримуватися чітких вказівок та варіантів малюнків. Сьогодні існує безліч креативних та свіжих ідей як розфарбувати великодні яйця. Про найцікавіші розкажу в сьогоднішній статті.

Ви готові до творчого вибуху?

Крем для гоління

Отже, вам потрібні:

  • крем для гоління
  • яйця
  • білий оцет
  • харчовий барвник
  • паперові рушники
  • зубочистки
  • рукавички

 1. Зваріть яйця круто. Щойно вода закипить, виключіть газ та залиште яйця у воді на 10–30 хвилин. Налийте до яєць оцет і залиште ще на 20–30 хвилин.

2. В окрему глибоку тарілку вичавіть пінку для гоління. Додайте барвники й перемішайте зубочисткою.

3. «Занурьте» яйце в піну. Покладіть на рушник і не чіпайте 45 хвилин. Обережно витріть піну

 

Серветка

Підготуйте:

  • яйця
  • серветки
  • білок

 1. Відділіть верхній шар серветки з малюнком. Розріжте кожну серветку на чотири квадрати.

2. Занурьте пензлик у злегка збиті яєчні білки, покладіть паперовий квадратик на яйце і змажте білком.

3. Відріжте зайву частину серветки, і покладіть яйце на рушник висихати.

 

4. Для ефекту глянцю, протріть сухі яйця рослинною олією.

 

Блискітки

Щоби повністю вкрити яйце блискітками — занурьте в клей і посипте гліттером.

Щоби зробити крапочки — точково нанесіть клей та посипте блискітками.

Щоби зробити смужки — використайте скотч.

 

Тай-дай

Матеріали:

  • яйця кімнатної температури
  • яскраві перманентні маркери
  • спирт
  • піпетка

Розмалюйте маркерами яйця.  Повільно крапайте алкоголем на візерунок — малюнок почне текти, фарби змішаються, і ви отримаєте неповторну крашанку.

 

Скотч

Зваріть яйця круто, купіть багато різнокольорового скотчу, виріжте з нього різні форми й наклейте. Вуаля :)

 

 Акварель

Намалюйте фарбою метеликів, квіти або будь-що найбільш відповідне духу Великодніх свят.

 

 Грифельна дошка

І хоча чорний колір нетиповий для свята, проте ми певні, що вам ще ніхто не дарував яйце з написаним крейдою побажанням. Покрийте яйця грифельною фарбою, дайте висохнути, беріть у руки крейду й залишайте своє послання.

Цукор

 Обмокніть яйця в клей та обваляйте в дрібнозернистому цукрі. Насправді, ми впевнені, що замість цукру можна використовувати бісер, паєтки або дрібні бусинки.

 

Засушені квіти

Просто наклейте висушені квіти або листя на яйце.

 

Мармур

Вам знадобляться:

  • лак для нігтів декількох відтінків
  • миска з холодною водою
  • шумівка
  • дерев’яні шпажки
  • яйця

1. Налийте кілька крапель кожного лаку у воду.

2. Розмішайте паличкою.

3. Обережно занурьте яйце у воду і витягніть шумівкою.

4. Залиште сохнути.

Яйця, що світяться

Матеріали:

  • флуоресцентні фарби
  • вода
  • оцет
  • миски
  • ложки

1. У миску налийте фарбу й таку ж кількість теплої води. Розмішайте.

2. Додайте приблизно ¼ склянки оцту.

3. Занурьте яйця в миску з однією фарбою, або по черзі в кожну. Експериментуйте!

 

 Нитка

Нанесіть невеличку кількість клею на дно яйця, обмотайте ниткою та залиште підсохнути. Продовжуйте огортати яйце мотузкою, щільно притискаючи ряди один до одного.

 

Золото

Матеріали:

  • піноблок
  • зубочистки
  • яйця
  • харчові барвники
  • білий оцет
  • банки (великі й достатньо глибокі, щоби занурити яйця)
  • металева ложка
  • металевий золотий лист
  • клей
  • герметик (за бажанням)
  • пензлик

 1. У кожну банку додайте 2 столових ложки оцту, вдвічі більше харчового барвника й теплу кип’ячену воду.

2. Обережно занурьте яйце в банку, почекайте певний час та дістаньте ложкою. Покладіть сохнути на зубочистки.

3. Коли яйце висохне, нанесіть тонким шаром клей, залишаючи вільні місця.

4. Покладіть зверху металевий лист та потріть пензликом. Зайві частинки відпадуть, інше — приклеїться до поверхні яйця.

 


10.04.2020 р. 

Доброго дня!

Вербна неділя - це свято, оповите особливим ореолом і атмосферою. Розкажіть дітям про Вербну неділю, чому вона так називається. Чому саме гілочками верби ми вшановуємо це свято. 

А тепер запропонуйте зробити аплікацію вербові гілочки своїми руками. Створюючи цей головний символ свята, що наближається, своїми руками дітки краще запам'ятають його назву і зрозуміють суть.

        Аплікація "Вербові гілочки" робиться досить легко за допомогою ватних паличок. Така аплікація розвиває просторове мислення, уяву, акуратність творчі здібності.

Матеріали для виготовлення гілочок верби своїми руками

  • ватні палички
  • картон
  • кольоровий папір
  • клей
  • справжні тонкі гілочки будь-якого дерева
  • Створюємо основу виробу.

 


Консультація для батьків

"Вплив ЗМІ на розвиток дитини"

Інформаційна епоха диктує свої закони і висуває свої вимоги. ЗМІ супроводжують життя не тільки дорослих, а і дітей. Телевізор, комп'ютер, відео давно і міцно увійшли в життя дитини, починаючи з перших років її існування. У багатьох сім'ях, як тільки дитина навчиться сидіти, її саджають перед екраном, що заміняє живе спілкування з близькими, бабусині казки, мамині колискові, татові потішки. Сидіння перед екраном цілком усіх улаштовує, а особливо батьків: малюк не плаче, нічого не просить, «не бешкетує, безпечно поводиться і в той же час отримує враження, дізнається щось нове». Купляючи малюкові диски, комп'ютерні ігри, батьки, безумовно, піклуються про його розвиток і намагаються зайняти його цікавою справою. Але якщо дорослі не братимуть активної участі у спільному перегляді телепередач і комп'ютерних іграх, це може призвести до сумних наслідків, і не тільки для здоров'я дитини (про порушення зору, осанки, дефіцит рухів сказано багато), але і для її психічного розвитку.

                  Лікарі-гігієністи свідчать, що більшість дошкільнят дивляться телевізор без правильного режиму, від 40 хв. до 2 годин на день, тобто до 14 годин на тиждень. Таким чином, перегляд телепередач щодня формує у дітей звичку проводити щовечора біля екрану, якою не була б передача. Один із найнегативніших наслідків такого «телевізійного та комп'ютерного» життя є відставання у розвитку дитини. 

        В останні роки батьки, педагоги все частіше згадують про цю проблему: діти пізніше починають говорити, мало і погано розмовляють, їх мовлення бідне і примітивне. Здається, що дитина сидить біля екрану, постійно чує мовлення і зайнята достатньо цікавою справою. Але мовлення – це не повторення чужих слів та їх запам'ятовування. Опанування мовлення в ранньому віці відбувається в живому спілкуванні, коли малюк не тільки слухає, але й відповідає на спілкування, при цьому беручи участь у розмові своїми рухами, думками і почуттями. Отже, відбувається пасивний інтелектуальний, фізичний та емоційний розвиток.

            Інформація подається в готовому вигляді, вона не потребує уяви і аналізу. Більшість батьків помічають, що діти не хочуть, щоб їм читали книжки, вони виявляють бажання переглядати казки на відео. У результаті не відбувається обговорення казки, у дитини не розвивається бажання самостійно навчитись читати. Згодом це дуже негативно дасться взнаки під час вступу дитини до школи. Не можна не забувати про особливу чуттєвість дітей і здатність дитячої психіки до навіювання. Почуття страху, небезпеки виникають у дитини після перегляду кадрів із насиллям, війною, убивством. Дорослий може не помітити змін у поведінці дитини, але страхітливі образи та звуки можуть хвилювати її у вигляді снів, підвищеної тривожності чи невротичних симптомів. Потрібно також звернути увагу на ефект звички агресивної поведінки. Постійний перегляд сцен насилля притупляє емоційні почуття дітей, вони звикають до жорстокості, черствіють до людського болю. Потрапляючи у соціум, дитина пригадує той спосіб агресії, яку вона спостерігала на екрані, і починає діяти так само. 

              Наприкінці зупинимось на впливі реклами на психіку дитини. У дитини дошкільного віку психіка особливо вразлива до яскравих образів, їх швидкої зміни, мерехтіння тощо. Однак, постійний перегляд реклами формує у дитини психологічну залежність, що виникає в результаті штучного стимулювання та збудливості нервової системи. Ефект мерехтіння відеокадрів може призвести дисгармонії мозкових ритмів, їх збою. Згадане вище не означає потребу виключити з життя дітей ЗМІ. Це неможливо та й несуттєво. Адже існує багато телепередач та комп'ютерних ігор, що є енциклопедією моральності та знань про навколишній світ. Але підключати дітей до такої інформаційної техніки можна тільки тоді, коли вони готові використовувати її за призначенням, коли вона стане для них засобом отримання потрібної інформації, а не повновладним господарем їхніх душ. 

Поради щодо використання комп’ютерів та гаджетів:

  •  Не піддавайтесь спокусі полегшити собі життя, посадивши малюка перед телевізором, а самим зайнятись справами. Пам'ятайте, що психіка дитини формується тільки у спільній діяльності з дорослим. 
  • Регламентуйте перегляд дитиною телепрограм, роботи за комп'ютером. Максимальна кількість часу біля екрану не повинна перевищувати від 15-20 хвилин до 1 години на день (біля комп'ютера - не більше ніж 12 ХВИЛИН) для старших дошкільнят.
  • Чітко відбирайте контент для дитини: він повинен відповідати віку, потребам дитини, бути змістовним, забезпечувати  пізнавальну активність, щоб у дитини після перегляду з’являлись запитання або ж нові знання. Намагайтесь не дозволяти дитині переглядати рекламу, а також художні фільми, що орієнтовані на дорослу аудиторію. Намагайтесь стежити за змістовністю та художністю дитячих програм, щоб виключити низькопробну відео - і телепродукцію. 
  • Обговорюйте з дитиною сюжети переглянутих фільмів, використаних комп'ютерних ігор. Важливо зрозуміти, що дитина думає, відчуває, як вона вчинила б у тій чи іншій ситуації. Навчіть дитину аналізувати, оцінювати вчинки і розуміти почуття інших людей. Критичне мислення – це основна потреба у нашому сучасному суспільстві. 
  • Після обговорення можна запропонувати дитині намалювати героїв фільму, гри чи зліпити їх із пластиліну тощо. При цьому важливо звернути увагу на зображення емоцій героїв. 
  • Для дітей старшого дошкільного віку можна організувати гру «Режисери-мультиплікатори»: придумати і намалювати серію малюнків для нового фільму або продовжити улюблений фільм або гру.

 


9.04.2020 р. 

Доброго дня! Пропонуємо Вам добірку цікавих матеріалів, які допоможуть провести час весело і з користю!

 

1. Дидактичні ігри онлайн-формату. Розвивають логічне мислення, пам'ять, увагу. Є цікавими і пізнавальними. 

"Частина і ціле"

https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie/detskaja-razvivajushaja-igra-chast-i-celoe

"Четвертий зайвий"

https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie/didakticheskaya-igra-chetvertyj-lishnij

"Помилки художника"

https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-logiku-i-myshlenie/detskaja-besplatnaya-igra-oshibki-hudozhnika

"Що де росте?"

https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/poznavatelnye-igry/igra-chto-gde-rastet

"Знайди відмінності"

https://www.igraemsa.ru/igry-dlja-detej/igry-na-vnimanie-i-pamjat/najdi-otlichija/osen-nastupila

 

2. Під час карантину надзвичайно важливо згуртувати родину разом. Зіграйте у цікаву  гру-челендж для усієї сім'ї. Напишіть на картках (або  роздрукуйте готовий варіант) різні завдання та складіть їх у ємність. По черзі витягуйте завдання та виконуйте. 

Download
челендж.pdf
Adobe Acrobat Document 480.3 KB

8.04.2020 р

 КОНСУЛЬТАЦІЯ  ДЛЯ  БАТЬКІВ

Всі ми розуміємо, що «діти + енергія + під замком» - рівняння, яке може дорівнювати хаосу та неминучій катастрофі. Тож пропонуємо Вам , шановні батьки, декілька активних занять з повітряними кулями  у приміщенні.

Гра «Не дозволяйте повітряній кулі торкнутися землі»

Правила прості – запустіть кулю в повітря, але не дайте їй торкнутися землі. Щоб ускладнити завдання можна використовувати більше однієї повітряної кулі або грати із зав`язаною однією рукою за спиною. Гра чудово підходить для покращення сили рук та координації рук і очей.

«Балансування кульки ногами лежачи»

Нехай діти ляжуть, піднявши ноги в повітря, і спробують врівноважити повітряну кулю ногами. Це непросте завдання вимагає від дитини великої концентрації.

«Ходимо, як пінгвін»

Поставте повітряну кулю між колінами дитини і рухайтесь по кімнаті, тримаючи її. Якщо дитина загубить кульку, має повернутися на початок гри.

ЗАВДАННЯ :

1.    Прочитайте дитині вірш «Я КВІТУЮ».

-         Я квітую, - каже квітень, -

Квітом луків і гаїв.

Листя зграйками на вітах

Жде – чекає солов`їв.

-         Я квітую! – квітень каже, -

Весно-сестро, пам`ятай,

Що довік бажання наше –

Прикрашати рідний край.

 

2.    Пограйте з дитиною у гру «ЗНАЙДИ ВІДМІННОСТІ».

 

Запропонуйте дитині уважно розглянути малюнки та знайти відмінності.


7.04.2020 р. 

Доброго дня, пропонуємо Вашій увазі прості але дуже дієві рекомендації.

Рекомендації для батьків:

«7 способів, як допомогти своїй дитині здійснювати прибирання після ігор»

      Найпоширеніша проблема, з якою стикаються батьки малят (і навіть старших діточок) - це необхідність постійно збирати іграшки за дітьми.

      Вони часто грають з величезною кількістю іграшок протягом дня і, крім того, їх увагу та зосередженість на який-небудь грі або іграшках швидко міняється. На жаль, переключення їх уваги з одного на інше, швидше за все, гарантує вам, що діти просто залишать іграшки, не прибираючи їх, і захопляться іншою грою. До кінця дня, розкидані по всьому будинку іграшки, створять враження, що по будинку пройшовся справжній ураган.

Існують реальні способи, щоб допомогти вашому малюкові навчитися збирати свої іграшки без великих зусиль з вашого боку. Перед вами сім приголомшливих способів для того, щоб допомогти вашому малюку прибирати за собою свої іграшки після того, як гра закінчена:

  • Перетворіть збирання іграшок в гру.  Спосіб полягає в тому, щоб здійснювати прибирання наввипередки, наприклад, запропонуйте своїй дитині завершити прибирання кімнати до того, як пролунає таймер або дзвінок. Постарайтеся його захопити. Інший спосіб передбачає спів улюбленої пісні, призначеної для прибирання. Оголосіть дитині, що іграшки необхідно зібрати до того, як закінчиться пісня. Винагороджуйте дитину. Якщо дитина дійсно досягає своєї мети і врешті-решт збирає свої іграшки чи хоча б просто допомагає вам у цьому, заохочуйте її і давайте їй маленькі винагороди за її старання. Хороше повинне траплятися тільки з тими, хто цього заслуговує, подібна теорія "працює" і у випадку з малюками.
  • Зберігайте іграшки в легкодоступних місцях. Діти люблять зручні полиці і ящики, куди вони можуть прибирати свої іграшки. Запропонуйте дитині різні місця, куди можна складати іграшки, наприклад, етажерку, ящики або іграшкові коробки з кришкою. Якщо ваша дитина не може дотягнутися до місця зберігання іграшок (скажімо, на верху шафи) або не може відкрити двері в шафу, це тільки збільшить його небажання і відмову в допомозі прибирання кімнати.
  • Вибирайте різнокольорові ящики і коробки. Цікаве місце зберігання більше "надихне" вашу дитину до збирання. До того ж, вибір будь-яких певних кольорів коробок і ящиків для певного типу іграшок також може збільшити інтерес вашої дитини до процесу. Сортування м'яких іграшок або ляльок від барвистих книг і крейди буде забавою для малят і вони, без сумніву, захочуть зробити те ж саме і на наступний день після своїх ігор.
  • Зробіть так, щоб час прибирання розглядався як звичайна справа, як порядок речей. Адже звичка - це іноді дуже потрібна річ, особливо у дітей. Дітям подобається, коли події легко передбачувані. Якщо діти звикнуться з тим, що їм необхідно щодня в певний час до вечері прибиратися в своїй кімнаті, то вони, найімовірніше, будуть підходити до цього простіше.
  • Використовуйте "відволікаючий маневр".  Якщо ваш малюк відмовляється допомагати вам, спробуйте відвернути його від необхідності прибиратися. Залучіть його увагу іншим способом. Замість того щоб змушувати дитину прибирати іграшки, почніть розмову з іграшкою і тим самим привертаючи увагу маляти. Коли ваша дитина проявить інтерес до подій, пограйте разом, а потім попросіть його прибрати іграшку. Звичайно, в даному випадку, вам буде потрібно трохи більше часу, щоб прибратися в кімнаті, але проте ваша дитина оцінить ваше спілкування один на один, і прибирання кімнати більше не буде "війною".
  • Знайте міру.  У деякі дні ніякі лестощі або заохочення не "зіграють вам на руку" в справі збирання іграшок. Можливо, ваш малюк просто себе погано почуває або втомився. Навчіться розуміти свою дитину по невидимих сигналах, дайте йому передих і хоча б на день звільніть від обов'язків. Зрештою, ви ж можете зайнятися прибиранням і завтра.

6.04.2020 р.

Доброго дня! Карантин - це не канікули. Тому потрібно не забувати, що нам скоро до школи. Пропонуємо вашій увазі завдання, що допоможуть закріпити назви геометричних фігур та розвинуть дрібну моторику рук вашої дитини. 

Не забуваємо, що завдання виконуємо з батьками!

Для виконання завдання нам потрібно:

  1. аркуші кольорового паперу.
  2. альбомні аркуші.
  3. ножиці.
  4. клей.
  5. трішки фантазії.

3.04.2020 р.

Доброго дня, сьогодні пропонуємо вправи на закріплення рахунку в межах 10. Розвиваємо увагу та пам’ять дитини.


2.04.2020 р. 

Привіт, наші любі чомучки! Сьогодні ми підготували для вас цікаву екскурсію до "Лісової школи", де дітей навчають лісові звірята. 

Наш план на день:

1. "Заняття аналізу" від Мудрого Ворона.

2. "Заняття логіки" від Розумної Сови.

3.  "Хитрі запитання від Кмітливої Лисиці.

 

Шановні батьки! Попрактикуйтесь, будь ласка, у виконанні з дітьми поданих завдань, які сприяють розвитку логічного мислення та мислиннєвих операцій. 

Для Вас ми також підготували завдання: пропонуємо ознайомитись з порадами щодо розвитку логіки та математичних здібностей дітей на період карантину. 

Download
Поради батькам щодо розвитку логіко.pdf
Adobe Acrobat Document 440.7 KB

1.04.2020 р. 

1. Прочитайте загадку про три місяці весни. Повторіть з дитиною назви весняних місяців.

Три брати ідуть по світу –

Від зими назустріч літу.

Перший пройде – тане лід,

Другий пройде – всюди квіт,

Третій пройде – укрива

Землю шовкова трава!

Нерозлучні три брати.

Не стрічався з ними ти?

(Березень, квітень, травень).

2. Пограйте у математичну гру «ЧИСЛА – СУСІДИ».

Хід гри : дитина називає числа, які зображені у віконечках

будиночка та підбирає до кожного числа-сусіди.


31.03.2020 р. 

Доброго дня! Продовжуємо розвивати пам'ять і мовлення дитини за допомогою мнемотаблиць. 


30.03.2020 р. 

Доброго дня, пропонуємо Вам розважитись і розвинути дрібну моторику вашої дитини.  Завдання будуть цікаві для дорослого і для дитини.

Викладати зображення можна за допомогою рахувальних паличок, сірників, кольорових олівців.


27.03.2020 р. 

 

Доброго дня, сподіваємось у вас не виникає проблем із дистанційним навчанням. Роботу в книзі дошкільника вже завершили?

 

Пропонуємо вашій увазі матеріал для обговорення з дітьми. 

Також попрацюйте над розвитком пам’яті та зв’язного мовлення дитини. Розучування віршів та загадок по картинці веселіше і легше.


26.03.2020 р.

В дошкільному віці дуже важливою вважається підготовка руки до письма, а не саме навчання писати. Підготовка руки до письма – це невід'ємна складова розвитку дітей, особливо старшого дошкільного віку. Завдання для швидкої та ефективної підготовки руки вашого дошкільника до письма – це звичайнісінькі для будь-якої дитини заняття та вправи:

  • Пальчикова гімнастика – зарядка для пальчиків. Вона тренує моторику і зміцнює дрібні м’язи пальців рук. Впливає добре на розвиток мовних, творчих здібностей. Варто здійснювати перед виконанням завдання по підготовці руки до письма. 

Раз-два-три-чотири-п'ять!

Будем пальці рахувать –

Всі міцні, хороші,

Між собою дуже схожі

(Підняти кисть правої (лівої) руки вгору, широко розсунути пальці. По черзі згинати їх у кулачок, почи­наючи з великого).

Тихше, тихше, не кричіть,

Наших діток не будіть!

Будуть птахи щебетати!

Будуть пальчики вставати.

(Розгойдувати кулачок вгору-вниз згідно з ритмікою віршованих рядків, а на слово «вставати» — роз­крити кулачок, широко розсунувши пальці. Вправу виконати спочатку однією рукою, потім — другою, а на завершення — обома разом).

  • Ліплення – заняття, яке зміцнює пальці, кисть руки, розвиває посидючість, фантазію, креативне мислення. Ліпити корисно з пластиліну, тіста, глини.
  • Плетіння з намистин і інші заняття з дрібними деталями (крупа, квасоля) – добре розвиває дрібні м’язи пальців рук. Перевага даної вправи – можливість розвивати одразу дрібну моторику рук і навчання рахунку в ігровій формі (Візьми, будь ласка, 5 намистин червоного кольору і поклади на тарілку. Скільки у тебе намистин? (5) Додай ще 3 намистини білого кольору. Скільки білих намистин? (3) Скільки тепер намистин разом?...). 
  • Вирізання – добре зміцнює руку. Не бійтесь давати дитині ножиці! Нехай вирізає геометричні фігури, малюнки зі старих журналів або ж вирізає по схемі (намалюйте дитині "доріжку" - спіраль, пряму, у вигляді зигзагу - це координує рухи руки під час вирізання). 
  • Розфарбовування картинок.  Як показує практика, це завдання подобається усім дітям. Його користь: вчить правильно тримати олівець, розвиває окомір (здатність бачити кордони), розвиває всі групи м’язів, які беруть участь при письмі. А ще це просто цікаво спостерігати: чорно-білий малюнок перетворюється у різнобарвну, яскраву картину, яку створила дитина, самостійно!
  • Друковані прописи (прописи з малюнками, прописи з літерами, ігрові прописи), графічні диктанти, завдання на симетрію. Написання паличок, гачечків, зигзагів, а згодом цифр, друкованих літер - це доступно у різноманітних прописах. Дитина вчиться проводити рівні лінії, штрихувати у різних напрямках, писати за зразком. 

Пропонуємо разом з дитиною виконати подані завдання:

Графічні диктанти

Графічні диктанти розвивають просторову уяву, орієнтування у просторі, увагу, і, що важливо, дрібну моторику рук.  Дитина може малювати за схемою самостійно або ж при підказці дорослого. Дорослий диктує куди потрібно рухатися: дві клітинки вгору, одну вліво, три донизу тощо. 

Домалюй і розмалюй (дзеркальне відображення картинки).

Це завдання розвиває наочне і логічне мислення, тренує увагу і пам'ять та знайомить з поняттям «симетрія».

Дитині необхідно домалювати картинки в дзеркальному відображенні та розмалювати їх. 

Продемонструйте дитині фокус з дзеркалом, щоб пояснити що таке симетрія. 

 


     25.03.2020 р.

  1.  Прочитайте дитині вірш Г.Бойко       

         «КОНСУЛЬТАНТ»

Весною біля школи

Усім знайшлося діло:

Гуртом ямки копали

І деревця садили.

Один Мишко тинявся

І потирав долоні,-

Він був за консультанта

У нашому загоні.

До кожного підходив,

Повчав нас без упину:

-         На дно насипте гною,

А зверху – вогку глину!

Та корінь засипайте

Мерщій, Катюшо й Людо,

Бо яблунька засохне

І яблук тут не буде.

-         Авжеж, не буде яблук, -

Промовила Катюша, -

Бо це, як хочеш знати,

Не яблунька, а груша!

Обговоріть з дитиною зміст вірша. Чи справді допомагали друзям поради  Мишка? Чому? Що  мав би робити хлопчик?

 

2.  Пограйте з дитиною в математичну гру «Назви пропущену цифру».


24.03.2020 р.

Доброго дня, пропонуємо вам закінчити усі завдання в книзі дошкільника.

Також попрактикуйтесь у роботі з мнемотаблицями для вивчення віршів, пісень тощо. Сьогодні розучимо колискову "Котику сіренький".

 


23.03.2020р.

Шановні батьки, пропонуємо вашій увазі прості , але дужі цікаві завдання для ваших дітей.

 

       Це завдання є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи. У завданні дитині необхідно для кожного із рядків визначити принцип, за яким розташовані його малюнки, тобто їх певну повторювальну послідовність, яка відтворюється протягом усього ряду. Потім домалювати малюнок, який за логікою та, відповідно, знайденим принципом має бути наступним.


 20.03.2020 р.

 Розважайтесь вдома з дитиною

 

  "Ні, "дивитися мультики" поради не буде. І навіть іграшки не буду пропонувати. Діти дошкільного віку дуже люблять все пробувати на смак, щось розглядати, довго обмацувати, слухати цікаві звуки, а ще дуже незвично розпізнати що-небудь на запах", – пояснює Юлія і радить підключити всі п'ять почуттів дитини, щоб влаштувати ненудні ігри вдома.

Слух

          Найпростішою розвагою може бути розпізнавання звуків дому та вулиці, якщо відкрити віконце. Якщо прислухатися, то можна почути і виділити шуми, які просто не помічаємо в щоденній рутині.Добре запропонувати малюкові зібрати вдома різні предмети (це можуть бути деталі від конструктора, посуд, кошики, подушки, стільчик). Допоможіть підібрати їх з різних матеріалів і розмірів. Візьміть ударний інструмент (паличка для суші, ложка, барабанна паличка) і запропонуйте постукати і послухати звук кожного предмета, називаючи його. А наступним етапом буде розпізнати звук, не дивлячись на предмет, по якому стукає мама або тато. Це дуже захоплююче і корисно. Розвиває увагу, пам'ять, вдосконалює знання про навколишній світ і, звичайно ж, слух.

Зір

       Тут ми можемо запропонувати закріпити кольори і відтінки. Досить взяти будь-який предмет в руки і знайти до нього якомога більше предметів у кімнаті, схожих за кольором. Далі можна навіть влаштувати змагання серед членів сім'ї. А ще розсортувати за кольорами веселки і зробити відкриття за кількістю відтінків різних кольорів. Це дуже хороша вправа для розвитку зорового сприйняття, уваги, мови з урахуванням зони найближчого розвитку дитини дошкільного віку.

Тактильні відчуття

     Найбільший орган людини – це шкіра. Величезну кількість занять можна придумати на поліпшення і розвиток тактильних відчуттів. Можна ж предмети розпізнавати не тільки на дотик руками по контурах, а ще й носиком, щічкою, а ніжками і взагалі самим захочеться спробувати. Можна брати клаптики тканини різної текстури та якості, предмети побуту, одяг в цілому, іграшки. Зав'язавши очі, називаємо, що це за предмет, де лежав, для чого використовуємо. Якщо це тканини, то можна з закритими очима знаходити пари шматочкам.

Запах

          Скільки років дитині – стільки й ароматних "речей" потрібно підібрати (напр., чай, лимон, яблуко, часник тощо). Чим цікавіше і докладніше ви підберете продукти – тим веселіша гра. Інгредієнти потрібно покласти в будь-які непрозорі клаптики тканини або коробочки -баночки. Якщо дитині більше 4 років, то можна й очі зав'язати.

  • Завдання №1: розпізнати все на запах.
  • Завдання №2: знайти пару кожному аромату із запропонованих.
  • Зробіть виклик собі і спробуйте повторити те ж, що запропонували дитині.
  • Також можна грати в "їстівне – неїстівне", але на запах. Закрити очі і розпізнавати так "предмети" і "продукти". Розвиваємо почуття нюху, пам'ять, увагу, моторику.

Смак

      Якщо це не діти, які постійно тягнуть все до рота (це перша ознака того, що головним сенсорним почуттям у нього є саме смак), то непогано б спробувати удосконалити і це вміння. Не обов'язково все пробувати на язик. Можна ще згадувати смаки і описувати їх, а також фантазувати і змішувати в думках. А пізніше по-справжньому змішати і спробувати те почуття, що називається "очікування – реальність". Все під наглядом і контролем дорослих, звичайно!

          А ще можна залучити маленького помічника до приготування будь-якої страви. Дати спробувати всі або майже всі складові на смак, а потім разом покуштувати готову страву і обговорити, який же продукт проявив себе яскравіше за всіх.

 

      Варіантів для веселого, цікавого і захоплюючого розвитку вдома просто мільярди. Вся навколишнє середовище – це привід для розвитку. І діти обов'язково візьмуть для себе все, що їм потрібно для пізнання світу, але ми – дорослі, можемо грамотно облаштувати і організувати цей простір, щоб діти розвивалися гармонійно, згідно з внутрішніми природними потребами.

 

Пропонуємо також попрактикуватись в складанні речень, використовуючи картинки: 


19.03.2020р.

Тема дня: "Чарівні звуки весни"

1. Завдання у Книзі дошкільника (ст. 84-85). 

2. Дидактична гра «Згадай слово».

- На який звук починається слово весна? (Звук "В").

Попросіть дитину згадати які ще слова починаються на цей звук. 

- Пригадайте весняні місяці.

3. Мовна гра «Так чи ні?»

Прочитайте дитині твердження. Якщо вони вірні - дитина плескає в долоні, якщо хибні - тупотить ніжками. 

  • Настала весна, усі птахи полетіли в теплі краї.
  • Навесні цвітуть підсніжники.
  • Діти зраділи, що почалася весна і побігли кататися на ковзанах.              
  • Весною небо стає блакитним, а повітря теплішає.
  •   Весною на деревах з'являються плоди.

4. Дидактична гра "Краплинки"

Продемонструйте дитині краплинки з написаними на них буквами. Дитина повинна придумати слово про весну, яке починається на ту букву, яку Ви їй продемонструєте. Можете допомогти дитині, запитуючи: весна яка?(...); що є весною?; які квіти розквітають весною?

5. Виконайте з дитиною пальчикову гімнастику " Весняний дощ"

Весняну пісню дощ співає,

ліси, сади і землю поливає

(пальці стукають по столу спочатку швидко, потім повільно)

Цю пісеньку не розуміємо

Ні я, ні ти

Але розуміють її квіти

(пальці барабанять швидко-швидко (ллє злива))

І травичка зелененька,

І берізка молоденька

(пальці стукають усе повільніше-повільніше і зупиняються)

Краще всіх розуміє зерно

Проростати почне воно.


18.03.2020р.

Тема : Весна крокує по землі

1.     Бесіда «Весняні зміни в природі»

Навесні природа оживає. Сонце починає гріти сильніше, повітря стає теплішим. День довшає, ніч коротшає. Прокидаються від зимового сну рослини. Прокидаються від сну і тварини, що спали взимку. Які тваринки спали взимку? (Ведмідь, їжачок, борсук).

 

Березень з водою, квітень з травою, а травень – з квітами.

2.     Мовленнєва гра «Яка весна для пташок?».

Запропонуйте дитині скласти речення, спираючись на ваші запитання.

-         Чому весна для пташок радісна пора? (Тому що потепліло, немає морозів, світить ласкаве сонечко).

-         Чи є весна для пташок копіткою порою?(Навесні птахам треба зробити гнізда, чекати на маленьких пташенят).

-         Чому весну називають дзвінкою порою? (Навесні пташки дуже дзвінко співають, щебечуть, дарують усім свої веселі пісні).

3.     Обговоріть разом з дитиною народні прислів’я та прикмети:

Від березневих дощів земля квітне.ми.

З берези тече багато соку – літо буде дощовим.

4.     Намалюйте разом з дитиною акварельними фарбами весну.


17.03.2020р.

Новина про карантин застала батьків зненацька. Пропонуємо вам 10 ідей того, що можна зробити разом із дитиною на карантині (ми не гарантуємо, що ваша дитина клюне і відірветься від гаджетів).

  • Виростити рослину.  Саме час для розсади, та й судячи з економіки України, всім нам варто подумати про грядки цього літа. Але якщо присадибної ділянки у вас немає, то помідори добре ростуть у горщиках! Вистачить часу прорости і зернятку мандарина або лимона, а це захопливий експеримент з ботаніки. Можна вибрати і зовсім екзотичні рослини: манго, авокадо або банан. А якщо результату хочеться якнайшвидше – пророщуйте квасолю!
  • Розібрати фото на смартфоні й скласти з них альбом. У будь-кого із сучасних батьків у смартфоні звалено в купу мільйони фото: ось дитина посміхається, йде до школу або забавну пичку скорчив. Ви можете разом вибрати найкращі знімки, з яких потім надрукувати фотоальбом.
  • Змайструвати корону і влаштувати фотосесію. Вдома нас залишив коронавірус, тож запасайтеся картоном, ножицями, клеєм і майструєте по короні кожному, потім у них можна сфотографуватися. У будь-якому випадку спільна творчість – це весело.
  • Засвоїти разом нове хобі. У YouTube нині мільйони роликів із майстер-класами, виробами і докладними інструкціями. Вибирайте щось таке, в чому не сильні ані ви, ані ваші діти, а потім дивіться, у кого вийшло краще! Автор цих рядків майстрував нещодавно багаторазову хлопавку, і треба сказати, вона запрацювала.
  • Приготувати страву за рецептом, який обере дитина. Дозвольте вашій дитині вибрати меню. Нехай сама відшукає потрібний рецепт. Звісно, карантин не найкращий час для походів по магазинах, але ж не сидіти голодними!
  • Приготувати квас. Ним же і відсвяткуєте завершення карантину. Дітям цікаво буде спостерігати за "роботою" дріжджів!
  • Подивитися разом фільм(мультик), а потім обговорити. Спільний перегляд фільму є цінним не тільки як 2-3 годин зайнятого дозвілля, але і як привід обговорити теми, які давно відкладали.
  • Послухати аудіовистави. Якщо ж вам здається, що екранів у житті дитини і так достатньо, зверніться до аудіовистав. Пам'ятаєте, як ми в дитинстві заворожено слухали платівки? Майже всі їх можна вже знайти в оцифрованому вигляді в мережі. Ще в Україні працює онлайн-радіо, на якому цілодобово транслюють казки, і онлайн-аудіобібліотека "Слухай". Там знайти собі книги до смаку можуть і старші діти, і батьки.
  • Скласти генеалогічне древо спогадів. Саме час привернути увагу дітей до родичів старшого віку. Якщо ви вже складали генеалогічне древо сім'ї, то час його "оживити": розпитати бабусь і дідусів, якими вони пам'ятають своїх батьків, бабусь, дідусів, і додати до древа короткі розповіді з їхніми спогадами. І спілкування, і зможете перенести увагу!

Тримайтеся, дорогі батьки, будьте здорові і пам'ятайте, що вже у квітні діти повернуться до садків і шкіл!