З В І Т

керівника дошкільного навчального закладу №12

м. Кам'янець-Подільського

Голінберг Олесі Францівни

Заклад дошкільної освіти № 12 функціонує з 1962 року, розрахований на 6 груп.

Освітній процес в 2020 – 2021 навчальному році здійснювався в 6 вікових групах згідно річного плану, який був схвалений педагогічною радою (протокол №1 від 31.08.2020р.)

Режим роботи дошкільного закладу – п’ятиденний.

На кінець навчального року списковий склад дітей становить – 147 дітей.

Педагогічним та технічним персоналом дошкільний заклад укомплектований повністю і нараховує – 27 чоловіки.

В установі працює 15 педагогів: з вищою освітою – 15.

В 2020 – 2021 навчальному році курсову підготовку при Хмельницькому обласному інституті післядипломної педагогічної освіти та Кам’янець-Подільському національному університеті пройшли вихователі: Малайдах Л.А., Герасимова М.С., Брозянська М.В.

Чергову атестацію пройшла вихователь-методист Туральчук Н.А на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» та вихователь Рубан В.В. на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії», вихователі: Малик Т.В., Сахарук О.М. та музичний керівник Ферманюк І.Ю. на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії».

Освітній процес у закладі здійснювався відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Впевнений старт».

Колектив продовжував працювати над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Так, діяв сайт закладу дошкільної освіти, на якому подавалася різнопланова інформація для батьків наших вихованців. Цікаві моменти з життя груп та садочка висвітлювалися на форумі, в статтях, фотогалереї. Адресовані батькам консультації і рекомендації спрямовано на їх педагогізацію та інформатизацію. Робота інтернет-сайту дала можливість налагодити співпрацю між батьками та закладом дошкільної освіти.

Підвищити професійну компетентність педагогів, вдосконалити якість педагогічного процесу, оволодіти практичними навичками допомогло проведення засідань чотирьох педагогічних рад. Для успішної реалізації поставлених завдань протягом навчального року було проведено консультування вихователів, які проводили адміністрація закладу. З метою самовдосконалення педагогів, активізації їх педагогічної діяльності щодо ефективних шляхів пошуку розв’язання проблемних завдань протягом року було проведено:

педагогічні ради

тренінги 

методичний та педагогічний ринги

 круглі столи

ділові ігри 

         Робота педагогічного колективу протягом навчального року здійснювалась згідно річного плану.

Було проведено чотири педагогічні ради: 

№1. «Пріоритетні завдання дошкільного навчального закладу на 2020 – 2021 н.р. та підсумки роботи за 2019 – 2020 н.р.»

1.Підсумки роботи дошкільного навчального закладу за 2019 –2020 н. р.

2.Затвердження плану роботи дошкільного навчального закладу на 2020 – 2021 н. р.

№2. «Світ у вимірі математики: компетентнісний підхід до освіти дошкільнят »

Виконання рішень попередньої педагогічної ради від 31.08.2020р.

1. Пріоритетні завдання математичної компетентності дошкільників 

2. Створення розвивального предметно-ігрового середовища для формування логіко-математичного розвитку

 (з досвіду роботи :вихователі) 

 (довідка за результатами тематичного контролю)

№3. «Формування здорового способу життя, міцних рухових навичок та розвиток фізичних якостей – передумова цілісної дитячої особистості»

Виконання рішень попередньої педради від 24.11.2020р.

1.Рухова активність – одна із складових фізичного розвитку дошкільників

2.Використання елементів спорту у фізкультурно-оздоровчій роботі Презентація відео фрагментів різних видів фітнес-хвилинок з дітьми молодшого, середнього та старшого дошкільного віку (музичний керівник, вихователі усіх вікових груп)

(довідка за результатами тематичного контролю)

 №4.«Формування життєвої компетенції дітей старшого дошкільного віку» 

Виконання ухвали попередньої педагогічної ради 26.02.2020р.

1.Про основні критерії формування життєвої компетенції дошкільників та найважливіші компоненти психологічної готовності дитини до шкільного навчання.

2.Обговорення та затвердження плану роботи ДНЗ №12 на літній оздоровчий період 2021 року                              

Опрацювали новинки методичної літератури, нормативно-правової бази та програм на навчальний рік. Оформили виставку новинок методичної літератури на тему: «Організація різних форм роботи з дітьми під час – тижня безпеки життєдіяльності»; поповнили новинки періодичних та педагогічних видань; поповнювали бібліотеку новинками педагогічної літератури; поповнювали інформацію на сайті дошкільного навчального закладу.     

             Методична робота:        

творча група «Впровадження методів та прийомів для впровадження програми «STREAM освіта»; 

педагогічний практикум «Формування математичної та сенсорно-пізнавальної компетенції дошкільників під час інтегрованих занять»;

практичне заняття з елементами тренінгу «Виховання толерантності починається з педагога»;

тренінг «Виявлення та подолання стресу педагогічного колективу»

            Консультації: 

«Інноваційні технології в дитячому садку: дидактичні ігри засобами логіко-математичних ігор»;

 «Інтелектуальний розвиток старших дошкільників у формуванні елементарних математичних уявлень»;

«Пластилінографія: нові техніки»; 

«Едьютеймент: навчання як розвага»; 

«Здоров’язбережувальне середовище: яким воно має бути»;

«Виховуємо в дітях добро»;

 «Сторітелінг: мистецтво розповідання або як зацікавити й мотивувати дітей»;  

«Допоможімо дитині соціалізуватися в доросло-дитячому співтоваристві» 

Колективний перегляд:

Заняття для дітей старшого дошкільного віку «Математичний розвиток дітей у світлі ідей «Школи радості» В.О.Сухомлинського»

Інтегроване заняття для дітей старшого дошкільного віку «Досліди в математиці»

Заняття для дітей середньої групи з удосконаленням рухових здібностей і фізичних якостей під час занять фітбол та степ – аеробікою.

        Педагоги закладу брали активну участь у міському конкурсі до Всеукраїнського Дня Дошкілля відео-конкурс поетичної творчості «Світ дитинства» − отримали диплом І ступеня. Прийняли участь у міській виставці педагогічних ідей та інновацій «Педагогічна палітра дошкілля – 2021»  

Педагоги закладу дошкільної освіти були учасниками виставки педагогічних ідей та знахідок, яка проводилась у ЗДО. Кращі роботи були представлені на міську виставку педагогічних інновацій та передового педагогічного досвіду. Тематика та зміст посібників відображають основні засади Державного стандарту дошкільної освіти, виконання завдань програм «Українське дошкілля», «Впевнений старт», спеціальних та парціальних, актуальні питання щодо розвитку дошкільної освіти.

У 2020−2021 навчальному році дошкільний заклад підготував до навчання в школі 55 дітей. За результатами психолого – педагогічного обстеження високий рівень готовності до навчання показало 21 дітей (38%), середній 29 дитини (53%), а 5 дітей (9%) низький рівень знань, через невідвідування дитячого закладу.

В закладі дошкільної освіти №12 під час карантину (СОVID-19)»:

- організувати освітній процес з дотриманням соціальної дистанції в приміщенні, під час перебування дітей у груповому осередку та забезпечити основні види діяльності дітей дошкільного віку через роботу в парах, малих групах, індивідуально, уникаючи скупчення;

- впроваджувати під час адаптивного карантину дистанційні форми спілкування з батьками; 

- проводити семінари, майстер-класи, використовуючи онлайн-платформи Google Classroom, meet, ZOOM тощо; 

- на сайтах ЗДО розміщувати відео-заняття для перегляду в онлайн режимі;

- застосовувати та використовувати мобільні додатки Messenger, Viber, Facebook у межах робочого часу.

Психологічною службою закладу дошкільної освіти, зокрема практичним психологом Сімчук Н.С. протягом року згідно річного плану проводилась робота з дітьми і педагогічними працівниками. На основі психологічних обстежень проводилась корекційна робота з дошкільнятами, з вихователями – консультації.

Організаційно-педагогічна робота з дошкільниками мала різнобічний характер: свята, розваги, сезонні виставки, конкурси, спортивні змагання. 

Конкурси та виставки, які були проведені протягом цього навчального року – «Осінній марафон» (жовтень), «Зимова фантазія» (грудень), «Великоднє дерево» (березень), – показали позитивну динаміку у розкритті креативного потенціалу вихователів і батьків та дітей.

З метою розвитку творчих здібностей дітей в цьому навчальному році працювали гуртки: «Веселі нотки» (танцювальний гурток, керівник Ферманюк І.Ю.), «Розумнички» (підготовка до школи, керівник Рубан В.В.), «Чарівна англійська» (гурток англійської мови, керівник Павлішена Д.О.).

Проведено загальні батьківські збори « Морально-етичне виховання та особистісний розвиток старшого дошкільника в дитячому садку та в колі сім`ї» (жовтень), «Сучасні підходи до фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят у дитячому садку та сім'ї» (травень).

Налагоджені тісні взаємозв’язки із ЗОШ №12. Спільно з школою складений план роботи по забезпеченню наступності. 

Аналізуючи роботу за навчальний рік слід відмітити, що в усіх вікових групах створені умови для організації трудового, морального, духовного, естетичного, фізичного і національного виховання.

Головним у роботі закладу дошкільної освіти завжди залишається здоров’я дітей, саме тому у закладі проведена різнопланова робота з фізичного розвитку дошкільнят. Дні здоров’я, консультації для батьків, робота клубу молодих батьків, розваги та свята все це неповний перелік заходів під час яких велась плідна робота над зміцненням фізичного розвитку дітей. 

Протягом року ефективною з профілактики захворювань була робота медичної сестри. Адже за 2020-2021 навчальний рік захворюваність дошкільнят зменшилась на 10% . Саме здоров’я дітей напряму залежить від ефективності проведення літнього періоду. Збалансоване харчування, свіжі овочі та фрукти, фізичні навантаження, прогулянки на свіжому повітрі, загартовуючі процедури, все це позитивно вплинуло на зміцнення молодого організму, що протягом року сприяло захищеності від вірусів. Протягом навчального року не зареєстровано захворювань на ангіну та ацетонічний синдром, пневмонія та кір жодного випадку, 10 випадків захворювання на вітряну віспу. Відвідування дітьми закладу в середньому за навчальний рік становило 70%

Рівень захворюваності за 2020-2021 навчальний рік


Пнев-монія

Гострий бронхіт

ГРВІ

Ангіна

Отит

Ацетоніч-ний синдром

Інші хвороби

Всього



к-сть

%


Вересень

-

1

8

-

-

-

4

13

8,8


Жовтень

-

-

4

-

-

-

8

12

8,1


Листопад

-

-

15

-

-

-

4

19

13


Грудень

-

-

21

-

-

-

5

26

17,6


Січень

-

-

18

-

-

-

6

24

16,3


Лютий

-

-

29

-

-

-

5

34

23,1


Березень

-

-

6

-

-

-

2

8

5,4


Квітень

-

-

-

-

-

-

-

-

-


Травень

-

-

-

-

-

-

-

-

-




Адміністративно-господарська робота.

Протягом навчального року покращено матеріально - технічну базу закладу дошкільної освіти завдяки спонсорській допомозі підприємця Горбатюк В’ячеслава встановлено:

Двері – 5000 грн. 

За рахунок міського бюджету :

Засоби індивідуального захисту – 11781,84 грн.

Медикаменти – 837,48 грн. Разом –12619,32 грн.

        Педагогічний колектив закладу дошкільної освіти №12 визначив пріоритетні напрями роботи в наступному 2021-2022 навчальному році, які створять умови для всебічного, досконального та повноцінного розвитку дошкільників.

          Співпраця з сім’ями та спонсорами дає можливість для комфортного перебування дітей у закладі. Збагачення матеріально-технічної бази, розвивального простору позитивно впливає на імідж садочка, що дає можливість батькам обирати додаткові види діяльності та додаткові освітні послуги для своїх малюків. За результатами таємного голосування батьківської громадськості роботу дошкільного закладу за 2020-2021 навчальний рік вважати задовільною.